Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.
DOSKONALENIE TECHNIKI
SZYBKIEGO EFEKTYWNEGO CZYTANIA
–
II
¦
JAK CZYTA
Ć
SPRAWNIE – c. d.
·
zapewnij wła
ś
ciwe warunki zewn
ę
trzne i wewn
ę
trzne:
ś
wiatło, wygodn
ą
pozycj
ę
, wła
ś
ciw
ą
odległo
ść
tekstu
od oczu, cisz
ę
,
ś
wie
Ŝ
e powietrze, koncentracj
ę
uwagi,
kilkuminutowe relaksy
·
po przeczytaniu fragmentu tekstu powtórz w my
ś
li
jego tre
ść
, podkre
ś
l wa
Ŝ
niejsze informacje
po przeczytaniu cało
ś
ci sporz
ą
d
ź
notatk
ę
, np. map
ę
my
ś
li, konspekt, notatk
ę
bibliograficzn
ą
z adnotacj
ą
¦
PODEJMIJ NAUK
Ę
SZYBKIEGO CZYTANIA:
·
·
uczestnicz
ą
c w kursie
·
korzystaj
ą
c z poradników
ć
wicz
ą
c codziennie technik
ę
czytania
¦
KA
ś
DE TWOJE NAST
Ę
PNE CZYTANIE powinno
by
ć
o 1 słowo na 1 minut
ę
szybsze ni
Ŝ
poprzednie
¦
SPRAWDZAJ SWOJE POST
Ę
PY:
·
·
korzystaj z testów w poradnikach
·
wybierz test, policz w tek
ś
cie słowa (je
ś
li nie s
ą
policzone); znaki interpunkcyjne, ko
ń
cz
ą
ce zdania,
traktuj jako słowa
zanotuj czas rozpocz
ę
cia sprawdzianu i jego
zako
ń
czenia. Odpowiedz na pytania testu.
¶
liczba słów w tek
ś
cie
czas czytania w sekundach
¶
liczba prawidłowych odpowiedzi
liczba pyta
ń
testowych
·
x 60
=
liczba słów na min.
x 100 = stopie
ń
rozumienia
tekstu (w %)
Andrzejewska Jadwiga: Edukacja czytelnicza i medialna. Tablice. Warszawa: Wydaw. SBP, 2006
183
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl hannaeva.xlx.pl
SZYBKIEGO EFEKTYWNEGO CZYTANIA
–
II
¦
JAK CZYTA
Ć
SPRAWNIE – c. d.
·
zapewnij wła
ś
ciwe warunki zewn
ę
trzne i wewn
ę
trzne:
ś
wiatło, wygodn
ą
pozycj
ę
, wła
ś
ciw
ą
odległo
ść
tekstu
od oczu, cisz
ę
,
ś
wie
Ŝ
e powietrze, koncentracj
ę
uwagi,
kilkuminutowe relaksy
·
po przeczytaniu fragmentu tekstu powtórz w my
ś
li
jego tre
ść
, podkre
ś
l wa
Ŝ
niejsze informacje
po przeczytaniu cało
ś
ci sporz
ą
d
ź
notatk
ę
, np. map
ę
my
ś
li, konspekt, notatk
ę
bibliograficzn
ą
z adnotacj
ą
¦
PODEJMIJ NAUK
Ę
SZYBKIEGO CZYTANIA:
·
·
uczestnicz
ą
c w kursie
·
korzystaj
ą
c z poradników
ć
wicz
ą
c codziennie technik
ę
czytania
¦
KA
ś
DE TWOJE NAST
Ę
PNE CZYTANIE powinno
by
ć
o 1 słowo na 1 minut
ę
szybsze ni
Ŝ
poprzednie
¦
SPRAWDZAJ SWOJE POST
Ę
PY:
·
·
korzystaj z testów w poradnikach
·
wybierz test, policz w tek
ś
cie słowa (je
ś
li nie s
ą
policzone); znaki interpunkcyjne, ko
ń
cz
ą
ce zdania,
traktuj jako słowa
zanotuj czas rozpocz
ę
cia sprawdzianu i jego
zako
ń
czenia. Odpowiedz na pytania testu.
¶
liczba słów w tek
ś
cie
czas czytania w sekundach
¶
liczba prawidłowych odpowiedzi
liczba pyta
ń
testowych
·
x 60
=
liczba słów na min.
x 100 = stopie
ń
rozumienia
tekstu (w %)
Andrzejewska Jadwiga: Edukacja czytelnicza i medialna. Tablice. Warszawa: Wydaw. SBP, 2006
183