Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.
Wytyczne dla studentów i wykładowców do zajęć z przedmiotu
Procesy informacyjne w zarządzaniu semestr III (2012/13)
T- Techniki zbierania informacji dla potrzeb analizy i diagnozy w organizacji
Forma zajęć: seminarium
Czas: 2 godz.
Zagadnienia:
1. Cel zbierania informacji w organizacji dla potrzeb analizy i diagnozy
2. Techniki obserwacji
3. Techniki socjologiczne stosowane w diagnozie organizatorskiej
4. Metody diagnostyczne wykorzystywane na potrzeby organizacji
Organizacja zajęć:
I. część zajęć: Studenci indywidualnie przygotowują się do zaprezentowania treści ujętych w zagadnieniach. Po każdym zagadnieniu następuje dyskusja kierowana przez wykładowcę
II. część zajęć: zajęcia mają formę prezentacji gotowych rozwiązań przygotowanych w ramach projektów podczas samokształcenia, studenci w zespołach (po 3 osoby) przygotowują do zajęć 10 minutowe wystąpienia według proponowanych zagadnień:
a) opracowane wyniki ankiety przeprowadzonej wśród studentów np.: nt. zmian w WZiD (ocena poziomu prowadzenia zajęć, ocen pracy dziekanatu, infrastruktura AON, potrzeby studentów);
b) opinia o firmie lub wybranym produkcie w Internecie;
c) badania opinii wykładowców o studentach Wydziału (aktywność na zajęciach, poziom przygotowania do zajęć, zachowanie, kultura osobista)
d) kierunki zmian w branży technologii informacyjnych
e) diagnoza wybranej firmy (organizacji)
Literatura podstawowa:
1. Maciejewski W (red.) Informacyjne problemy planowania, PWE, Warszawa 1982.
2. Mikołajczyk Z., Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, PWN, Warszawa 1994.
3. Sienkiewicz P., Inżynieria systemów, Warszawa 1983.
4. Sołoma L., Metody i technik badań socjologicznych, Olsztyn 1995
5. Supernat J., Techniki decyzyjne i organizatorskie, Wrocław 2000.
6. Poter M. E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992
Opracowanie:
płk dr hab. Marek Wrzosek
tel: 22-6-813-808;
e-mail: m.wrzosek@aon.edu.pl