Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.

…......................................

      (pieczątka szkoły)

 

 

 

INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA

DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ

 

 

Imię i nazwisko dziecka –

Rok szkolny – 2010/2011

 

Forma wychowania przedszkolnego – oddział przedszkolny w szkole podstawowej
 

 

Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

 

I.       Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:

 

1.      Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej :

a)     mocne strony dziecka – Stosuje się do norm społecznych, współpracuje chętnie i bez konfliktów z rówieśnikami. Pomaga rówieśnikom, dzieli się z nimi zabawkami, potrafi inicjować zabawy. Chętnie bierze udział w grupowych zajęciach i zabawach,
jest lubiane przez inne dzieci. Najczęściej bawi się z jednym kolegą.

b)     zauważone trudności – brak

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak

d)     wskazówki dla rodziców – brak

 

2.      Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki pisania i czytania:

a)     mocne strony dziecka –Prawidłowo przelicza liczmany, dodaje i odejmuje w granicach 10 i więcej. Rozumie i potrafi wskazać: tyle samo liczmanów, więcej lub mniej. Zna liczebniki porządkowe oraz figury geometryczne. Potrafi dokonywać prostej klasyfikacji elementów. Umie zdanie podzielić na kilka wyrazów oraz prawidłowo dzieli wyrazy
na sylaby i głoski. Potrafi z podanych sylab złożyć wyraz. Prawidłowo rozpoznaje litery drukowane. Czasami popełnia błędy przy odwzorowywaniu liter i cyfr. Czyta krótkie zdania. Zna teksty piosenek na pamięć. Ma bogatą wiedzę ogólną, którą często dzieli się na forum klasy.

b)     zauważone trudności – brak

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak

d)     wskazówki dla rodziców – brak

 

3.      Umiejętności motorycznej i koordynacji wzrokowo - ruchowej:

a)     mocne strony dziecka – Porusza się zwinnie. Ruchy są płynne, skoordynowane. Lubi zabawy ruchowe i gry zespołowe. Dobrze łapie i rzuca piłką. Prawidłowo posługuje się ołówkiem, przyjmuje prawidłową postawę przy rysowaniu, pisaniu. Rysowane szlaczki oraz figury geometryczne stara się odwzorowywać dokładnie.

b)     zauważone trudności – Rysunki są ubogie w szczegóły. Podczas kolorowania obrazków wychodzi za linie.

c)      podjęte lub potrzebne działania  wspierające potrzeby dziecka – Zachęcano dziecko do kolorowania małych powierzchni ze zwróceniem uwagi na nieprzekraczanie konturów obrazka. Zwracano uwagę na dokładność i staranność wykonywania prac.

d)     wskazówki dla rodziców – Zachęcać do rysowania, kolorowania różnych obrazków oraz stosowania różnych technik plastycznych.

 

4.      Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:

a)   mocne strony dziecka – Dziecko samodzielne przy czynnościach higienicznych; samo je, rozbiera się i ubiera również w odzież wierzchnią. Utrzymuje porządek wokół siebie, sprząta kredki, zabawki itp. Jest samodzielne w wykonywaniu poleceń nauczyciela.

b)     zauważone trudności – brak

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak

d)     wskazówki dla rodziców – brak

  

II.  Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania

a)   opis – Lubi budować z klocków różne konstrukcje. Rozwinięta umiejętność logicznego myślenia. Doskonale zna bohaterów najnowszych kreskówek dla dzieci.

b)  podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu – Tworzono sytuacje wychowawcze celem zaspokojenia potrzeb. Zachęcano do aktywniejszego uczestnictwa w zajęciach.

c)   wskazówki dla rodziców – Rozwijać zainteresowania czytelnicze.

 

III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:

 

Chłopiec spokojny, cichy. Pracuje w wolnym tempie, ale prace zawsze są dokończone na czas. Zależy mu na pochwałach nauczyciela. Poprawa umiejętności motorycznych w stosunku do miesiąca październik.

 

 

 

 

 

 

….......................................                                                    ……………………………………

    ( data i podpis nauczyciela )                                                    ( pieczęć i podpis dyrektora )

 

 

 

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hannaeva.xlx.pl