Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.
CZYTANIE GŁO
Ś
NE, RECYTACJA,
UDZIAŁ W GRACH TEATRALNYCH
–
I
¦
CZYTANIE GŁO
Ś
NE, RECYTACJA, GRA
TEATRALNA maj
ą
ułatwi
ć
odbiorcom
zrozumienie
tekstu
i
prze
Ŝ
ycie
jego
tre
ś
ci emocjonalnej
¦
Czytaj
ą
c
prywatnie
, np. w domu dzieciom, osobom
niepełnosprawnym, mo
Ŝ
esz interpretowa
ć
tekst głosowo
na poczekaniu
¦
Do
wyst
ę
pu
publicznego
przygotuj si
ę
:
·
przeprowad
ź
analiz
ę
zawarto
ś
ci tekstu *
dokonaj próby jego
głosowej interpretacji
·
·
naucz si
ę
na
pami
ęć
tekstu, który masz recytowa
ć
¦
Czytaj (wygłaszaj) tekst
płynnie
,
wyrazi
ś
cie:
z poprawn
ą
dykcj
ą
(starann
ą
wymow
ą
) samogłosek
i spółgłosek, nagłosów (pocz
ą
tki wyrazów), wygłosów
(ko
ń
cówki wyrazów), zbitek kilku spółgłosek,
rozziewów (zbieg dwóch samogłosek)
·
·
z poprawnym
akcentowaniem
wyrazów:
w j
ę
zyku
polskim akcent (przycisk) pada
przewa
Ŝ
nie na
przedostatni
ą
sylab
ę
wyrazu – z
wyj
ą
tkami
(na trzeciej sylabie od ko
ń
ca wyrazu, np.
fi
zyka,
ro
bi
li
ś
my,
sie
demset)
·
z odpowiedni
ą
do liczby słuchaczy dono
ś
no
ś
ci
ą
(gło
ś
no
ś
ci
ą
) głosu
* Patrz: tabl. 189, 190
Andrzejewska Jadwiga: Edukacja czytelnicza i medialna. Tablice. Warszawa: Wydaw. SBP, 2006
179
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl hannaeva.xlx.pl
Ś
NE, RECYTACJA,
UDZIAŁ W GRACH TEATRALNYCH
–
I
¦
CZYTANIE GŁO
Ś
NE, RECYTACJA, GRA
TEATRALNA maj
ą
ułatwi
ć
odbiorcom
zrozumienie
tekstu
i
prze
Ŝ
ycie
jego
tre
ś
ci emocjonalnej
¦
Czytaj
ą
c
prywatnie
, np. w domu dzieciom, osobom
niepełnosprawnym, mo
Ŝ
esz interpretowa
ć
tekst głosowo
na poczekaniu
¦
Do
wyst
ę
pu
publicznego
przygotuj si
ę
:
·
przeprowad
ź
analiz
ę
zawarto
ś
ci tekstu *
dokonaj próby jego
głosowej interpretacji
·
·
naucz si
ę
na
pami
ęć
tekstu, który masz recytowa
ć
¦
Czytaj (wygłaszaj) tekst
płynnie
,
wyrazi
ś
cie:
z poprawn
ą
dykcj
ą
(starann
ą
wymow
ą
) samogłosek
i spółgłosek, nagłosów (pocz
ą
tki wyrazów), wygłosów
(ko
ń
cówki wyrazów), zbitek kilku spółgłosek,
rozziewów (zbieg dwóch samogłosek)
·
·
z poprawnym
akcentowaniem
wyrazów:
w j
ę
zyku
polskim akcent (przycisk) pada
przewa
Ŝ
nie na
przedostatni
ą
sylab
ę
wyrazu – z
wyj
ą
tkami
(na trzeciej sylabie od ko
ń
ca wyrazu, np.
fi
zyka,
ro
bi
li
ś
my,
sie
demset)
·
z odpowiedni
ą
do liczby słuchaczy dono
ś
no
ś
ci
ą
(gło
ś
no
ś
ci
ą
) głosu
* Patrz: tabl. 189, 190
Andrzejewska Jadwiga: Edukacja czytelnicza i medialna. Tablice. Warszawa: Wydaw. SBP, 2006
179