Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.
//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}30.07.2015TELEKOMUNIKACJA127.-1/187127. USTAWA Prawo telekomunikacyjneDz.U.2014.243 j. t.2014.12.25 zm.Dz.U.2014.827 art. 48USTAWAz dnia 16 lipca 2004 r.Prawo telekomunikacyjne(tekst jednolity)DZIAŁ IPOSTANOWIENIA OGÓLNERozdział 1Zakres ustawyArt. 1.1. Ustawa określa:1) zasady wykonywania i kontroli działalności polegającej na świadczeniu usługtelekomunikacyjnych, dostarczaniu sieci telekomunikacyjnych lub świadczeniu usługtowarzyszących, zwanej dalej "działalnością telekomunikacyjną";2) prawa i obowiązki przedsiębiorców telekomunikacyjnych;3) prawa i obowiązki użytkowników oraz użytkowników urządzeń radiowych;4) warunki podejmowania i wykonywania działalności polegającej na dostarczaniu sieci iudogodnień towarzyszących oraz świadczeniu usług telekomunikacyjnych, w tym sieci iusług służących rozpowszechnianiu lub rozprowadzaniu programów radiofonicznych itelewizyjnych;5) warunki regulowania rynków telekomunikacyjnych;6) warunki świadczenia usługi powszechnej;7) warunki ochrony użytkowników usług, w szczególności w zakresie prawa do prywatnościi poufności;8) warunki gospodarowania częstotliwościami, zasobami orbitalnymi oraz numeracją;9) warunki przetwarzaniatelekomunikacyjnej;danychwtelekomunikacjiiochronytajemnicyOśrodek Szkolenia PZITB Oddział KielcePRPB – 2015-230.07.2015TELEKOMUNIKACJA127.-2/18710) zadania i obowiązki na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa iporządku publicznego, w zakresie telekomunikacji;11) wymagania, jakim powinny odpowiadać urządzenia radiowe i telekomunikacyjneurządzenia końcowe;12) funkcjonowanie administracji łączności, jej współdziałanie z innymi organami krajowymioraz instytucjami Unii Europejskiej w zakresie regulacji telekomunikacji;13) wymagania dotyczące udogodnień dla osób niepełnosprawnych w zakresie dostępu dousług telekomunikacyjnych.2. Celem ustawy jest stworzenie warunków dla:1) wspierania równoprawnej i skutecznej konkurencji w zakresie świadczenia usługtelekomunikacyjnych;2) rozwoju i wykorzystania nowoczesnej infrastruktury telekomunikacyjnej;3) zapewnienia ładu w gospodarce numeracją, częstotliwościami oraz zasobami orbitalnymi;4) zapewnienia użytkownikom maksymalnych korzyści w zakresie różnorodności, ceny ijakości usług telekomunikacyjnych;5) zapewnienia neutralności technologicznej;6) zapewnienia użytkownikom końcowym będącym osobami niepełnosprawnymi dostępudo usług telekomunikacyjnych równoważnego poziomowi dostępu, z jakiego korzystająinni użytkownicy końcowi.3. Przepisy ustawy nie naruszają przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów orazprzepisów ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 2011 r. Nr 43,poz. 226, z późn. zm.).Art. 2.Określenia użyte w ustawie oznaczają:1) abonent - podmiot, który jest stroną umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnychzawartej z dostawcą publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych;2) aparat publiczny - publicznie dostępny telefon, w którym połączenie opłacane jestautomatycznie, w szczególności za pomocą monety, żetonu, karty telefonicznej lub kartypłatniczej;3) aparatura - aparaturę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. okompatybilności elektromagnetycznej (Dz. U. Nr 82, poz. 556, z 2010 r. Nr 107, poz. 679oraz z 2012 r. poz. 1445);4) dostarczanie sieci telekomunikacyjnej - przygotowanie sieci telekomunikacyjnej wsposób umożliwiający świadczenie w niej usług, jej eksploatację, nadzór nad nią lubumożliwianie dostępu telekomunikacyjnego;Ośrodek Szkolenia PZITB Oddział KielcePRPB – 2015-230.07.2015TELEKOMUNIKACJA127.-3/1875) dostęp do lokalnej pętli abonenckiej - korzystanie z lokalnej pętli abonenckiej lublokalnej podpętli abonenckiej pozwalające na pełne wykorzystanie możliwości lokalnejpętli abonenckiej (pełny dostęp do lokalnej pętli abonenckiej) lub wykorzystanie częścimożliwości lokalnej pętli abonenckiej przy zachowaniu możliwości korzystania zlokalnej pętli abonenckiej przez innego przedsiębiorcę telekomunikacyjnego(współdzielony dostęp do lokalnej pętli abonenckiej);6) dostęp telekomunikacyjny - korzystanie z urządzeń telekomunikacyjnych, udogodnieńtowarzyszącychlubusługświadczonychprzezinnegoprzedsiębiorcętelekomunikacyjnego, na określonych warunkach, w celu świadczenia usługtelekomunikacyjnych, w tym świadczenia za ich pomocą usług świadczonych drogąelektroniczną lub usług dostarczania nadawanych treści, polegające w szczególności na:a) dostępie do elementów sieci i udogodnień towarzyszących, także poprzez podłączenieurządzeń za pomocą środków stacjonarnych lub niestacjonarnych, w tym na dostępiedo lokalnej pętli abonenckiej oraz urządzeń i usług niezbędnych do świadczenia usługw lokalnej pętli abonenckiej,b) dostępie do budynków i infrastruktury telekomunikacyjnej,c) dostępie do odpowiednich systemów oprogramowania, w tym do systemów wsparciaoperacyjnego,d) dostępie do translacji numerów lub systemów zapewniających analogiczne funkcje,e) dostępie do sieci telekomunikacyjnych, w tym na potrzeby roamingu,f) dostępie do systemów dostępu warunkowego,g) dostępie do usług sieci wirtualnych,h) dostępie do systemów informacyjnych lub baz danych na potrzeby przygotowywania iskładania zamówień, świadczenia usług, konserwacji, usuwania awarii, reklamacjioraz fakturowania;7) elektroniczny przewodnik po programach - środki lub rozwiązania techniczneumożliwiające wybór programów, stosowane w systemach telewizji cyfrowej,zawierające dodatkowe dane opisujące programy występujące w cyfrowym sygnaletelewizyjnym;8) infrastrukturatelekomunikacyjna-urządzeniatelekomunikacyjne,oprócztelekomunikacyjnych urządzeń końcowych, oraz w szczególności linie, kanalizacjekablowe, słupy, wieże, maszty, kable, przewody oraz osprzęt, wykorzystywane dozapewnienia telekomunikacji;8a) instalacja telekomunikacyjna budynku - elementy infrastruktury telekomunikacyjnej, wszczególności kable i przewody wraz z osprzętem instalacyjnym i urządzeniamitelekomunikacyjnymi, począwszy od punktu połączenia z publiczną sieciąOśrodek Szkolenia PZITB Oddział KielcePRPB – 2015-230.07.2015TELEKOMUNIKACJA127.-4/187telekomunikacyjną (przełącznica kablowa) lub od urządzenia systemu radiowego dogniazda abonenckiego;9) instrukcja - opracowaną przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego szczegółowąinstrukcję w zakresie prowadzonej przez niego rachunkowości regulacyjnej, zawierającąopis przyjętych w jego przedsiębiorstwie sposobów wyodrębnienia aktywów i pasywów,przychodów i kosztów na działalności w zakresie dostępu telekomunikacyjnego lub usługna rynku detalicznym;10) interfejs - układ elektryczny, elektroniczny lub optyczny, z oprogramowaniem lub bezoprogramowania, umożliwiający łączenie, współpracę i wymianę sygnałów o określonejpostaci pomiędzy urządzeniami połączonymi za jego pośrednictwem zgodnie zodpowiednią specyfikacją techniczną;11) interfejs programu aplikacyjnego - oprogramowanie umożliwiające łączenie, współpracę,wymianę informacji pomiędzy aplikacjami dostarczanymi przez nadawców lubdostawców usług a urządzeniami telewizji cyfrowej służącymi do przekazywaniacyfrowych sygnałów umożliwiających świadczenie usług telewizyjnych lub radiowych;12) interfejs radiowy - interfejs umożliwiający połączenie drogą radiową, współpracę iwymianę informacji pomiędzy urządzeniami radiowymi;13) interoperacyjność usług - zdolność sieci telekomunikacyjnych do efektywnej współpracyw celu zapewnienia wzajemnego dostępu użytkowników do usług świadczonych w tychsieciach;14) kalkulacja kosztów - wyliczanie przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego kosztówzwiązanych ze świadczeniem usług, odrębnie dla każdej z usług, dla której przedsiębiorcajest obowiązany prowadzić kalkulację kosztów, zgodnie z zatwierdzonym na dany rokobrotowy przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zwanego dalej "PrezesemUKE", opisem kalkulacji kosztów;15) kolokacja - udostępnianie fizycznej przestrzeni lub urządzeń technicznych w celuumieszczenia i podłączenia niezbędnego sprzętu operatora podłączającego swoją sieć dosieci innego operatora lub korzystającego z dostępu do lokalnej pętli abonenckiej;16) (uchylony);17) komunikat - każdą informację wymienianą lub przekazywaną między określonymiużytkownikami za pośrednictwem publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych; nieobejmuje on informacji przekazanej jako część transmisji radiowych lub telewizyjnychtransmitowanych poprzez sieć telekomunikacyjną, z wyjątkiem informacji odnoszącej siędo możliwego do zidentyfikowania abonenta lub użytkownika otrzymującego informację;18) konsument - osobę fizyczną wnioskującą o świadczenie publicznie dostępnych usługtelekomunikacyjnych lub korzystającą z takich usług dla celów niezwiązanychbezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub wykonywaniem zawodu;Ośrodek Szkolenia PZITB Oddział KielcePRPB – 2015-230.07.2015TELEKOMUNIKACJA127.-5/18719) lokalna pętla abonencka - fizyczny obwód łączący zakończenie sieci z punktem dostępudo stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej, w szczególności z przełącznicągłówną lub równoważnym urządzeniem;20) lokalna podpętla abonencka - częściowa lokalna pętla abonencka łącząca zakończeniesieci z pośrednim punktem dostępu do stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej,w szczególności z koncentratorem lub innym urządzeniem dostępu pośredniego dostacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej;20a) multipleks - zespolony strumień danych cyfrowych, składający się z dwóch lub więcejstrumieni utworzonych z danych wchodzących w skład treści programówradiofonicznych lub telewizyjnych, oraz danych dodatkowych, obejmujących wszczególności dane związane z systemem dostępu warunkowego lub usługamidodatkowymi;21) numer alarmowy - numer ustalony w ustawie lub w planie numeracji krajowej dlapublicznych sieci telekomunikacyjnych udostępniany służbom ustawowo powołanym doniesienia pomocy;22) numer geograficzny - numer ustalony w planie numeracji krajowej, w którym część ciągucyfr zawiera wskaźnik obszaru geograficznego, wykorzystywany do kierowania połączeńdo stałej lokalizacji zakończenia sieci;23) numer niegeograficzny - numer ustalony w planie numeracji krajowej, który nie zawieraciągu cyfr określającego wskaźnik obszaru geograficznego, w szczególności numerzakończenia ruchomej publicznej sieci telekomunikacyjnej, numer, do którego połączeniasą bezpłatne albo o podwyższonej opłacie;23a) odbiornik cyfrowy - urządzenie konsumenckie służące do odbioru cyfrowychtransmisji telewizyjnych zawierające co najmniej tuner (obejmujący głowicę wysokiejczęstotliwości i demodulator), demultiplekser i dekodery odbieranych usług orazwyświetlacz obrazu (i DTV) albo niezawierające takiego wyświetlacza obrazu;23b)operator multipleksu - podmiot, który:a) uzyskał rezerwację częstotliwości w służbie radiodyfuzyjnej na rozpowszechnianie lubrozprowadzanie programów telewizyjnych lub radiofonicznych w sposób cyfrowydrogą rozsiewczą naziemną w multipleksie orazb) prowadzi działalność telekomunikacyjną i posiada własną infrastrukturętelekomunikacyjną lub zawarł umowę o świadczenie usługi transmisji sygnałumultipleksu z operatorem sieci nadawczej;23c) operator sieci nadawczej - przedsiębiorca telekomunikacyjny świadczący usługitransmisji sygnałów radiodyfuzyjnych drogą rozsiewczą naziemną;24) (uchylony);Ośrodek Szkolenia PZITB Oddział KielcePRPB – 2015-2zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl hannaeva.xlx.pl