Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.
SCENARIUSZ ZAJEĆ
dn. 16.05.2013
Temat: Mieszkańcy morskiej głębi.
Cele:
Dziecko:
- rozpoznaje koloru zielonego wśród innych kolorów, oraz potrafi podać coś co jest zielone;
-potrafi się zrelaksować oraz kolegę/koleżankę wykonując masaż;
-zna tekst oraz melodię piosenki „Szafy z kolorowej rafy”;
- potrafi wymienić zwierzęta wymienione w piosence;
-umie policzyć ilość zwierząt pourywanych na obrazku;
-potrafi zatańczyć taniec „podwodnych stworów” ;
-potrafi się wyciszyć przy spokojnej muzyce.
Metody pracy: ćwiczeń, odtwarzania, obserwacji i pokazu przedmiotów, zadań stawianych dziecku.
Formy pracy: praca zbiorowa
Pomoce : płyta cd z muzyką, teksty opowieści ruchowej, obrazki roślin łąkowych.
Przebieg zajęć:
1. „Gram w zielone” zadaniem dzieci jest rozpoczęcie zdanie odpowiednią formułą „dotnij czegoś co jest zielone jak…” i podają coś z ich otoczenia co jest zielone.
2. „W morskiej głębinie” –masaż, dzieci stają w kole plecami zwrócone do kolegi/koleżanki. Zadaniem dzieci jest w trakcie opowiadania czytanego przez prowadzącą wykonywać masaż (ustalone w trakcie opowiadania ruchu).- tekst z książki Szkoła tuż, tuż.
3. „Szafy z kolorowej rafy”- nauka piosenki M. Jeżowskiej.
Następnie wspólnie z dziećmi rozmawiamy na temat treści piosenki, wymienienie zwierząt mieszkających w morzach jakie wystąpiły w piosence.
W środku oceanu stoją jak wyspy
Pełne skarbów podwodnych szafy
Najdziwniejsze chyba z szaf wszystkich
Całe z koralowej rafy.
Kto do szafy się zajrzeć odważy
Ośmiornice ujrzy straszliwe
A przy drzwiach są zawsze na straży
Kraby, szczypki i papugoryby...
Kiedyś wsiądziesz do wielkiej muszli
I mijając groźne mureny
Żółtą łodzią podwodną wyruszysz
Na wyprawę jak kapitan Nemo
Dziwy oceanu poznasz bez strachu
I przywieziesz na imieniny
Swojej mamie bursztyn z dna szafy
Której strzegą błękitne rekiny.
Poprzez łąki morskich koników
Płyną ryby w welonach na głowach
Wielkie płaszczki i igielniki
W grzebieniach z masy perłowej
Wśród zielonych fal oceanów
W labiryntach głębinach i grotach
Znajdziesz tajemnicze sezamy
I syreny w lśniących klejnotach.
4. „Gdzie kto się schował”- dzieci w grupach otrzymują obrazki zwierząt w ocenianie/morzu, które poukrywały się między zaroślami i kamieniami. Zadaniem każdej z grup jest podanie liczby np. rybek na obrazku.
5. Słuchanie kołysanek- jako muzykoterapia wyciszająca. Dzieci leżą na dywanie na plecach z zamkniętymi oczami i wsłuchują w muzykę wyciszając się.
6. Nauka tańca „podwodnych stworów”- taniec wymyślony przez nauczycielkę grupy do przedstawienia w projekcie „Prehistoryczne zwierzęta oceaniczne”