Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.

SCENARIUSZ ZAJEĆ

dn. 16.05.2013

 

 

Temat: Mieszkańcy morskiej głębi.

 

Cele:

Dziecko:

- rozpoznaje koloru zielonego wśród innych kolorów, oraz potrafi podać coś co jest zielone;

-potrafi się zrelaksować oraz kolegę/koleżankę wykonując masaż;

-zna tekst oraz melodię piosenki „Szafy z kolorowej rafy”;

- potrafi wymienić zwierzęta wymienione w piosence;

-umie policzyć ilość zwierząt pourywanych na obrazku;

-potrafi zatańczyć taniec „podwodnych stworów” ;

-potrafi się wyciszyć przy spokojnej muzyce.

 

Metody pracy: ćwiczeń, odtwarzania,  obserwacji i pokazu przedmiotów, zadań stawianych dziecku.

 

Formy pracy: praca zbiorowa

 

Pomoce : płyta cd z muzyką, teksty opowieści ruchowej, obrazki roślin łąkowych.

 

Przebieg zajęć:

1.     „Gram w zielone” zadaniem dzieci jest rozpoczęcie zdanie odpowiednią formułą „dotnij czegoś co jest zielone jak…” i podają coś z ich otoczenia co jest zielone.

2.     „W morskiej głębinie” –masaż, dzieci stają w kole plecami zwrócone do kolegi/koleżanki. Zadaniem dzieci jest w trakcie opowiadania czytanego przez prowadzącą wykonywać masaż (ustalone w trakcie opowiadania ruchu).- tekst z książki Szkoła tuż, tuż.

3.     „Szafy z kolorowej rafy”- nauka piosenki M. Jeżowskiej.

Następnie wspólnie z dziećmi rozmawiamy na temat treści piosenki, wymienienie zwierząt mieszkających w morzach jakie wystąpiły w piosence.

W środku oceanu stoją jak wyspy

Pełne skarbów podwodnych szafy

Najdziwniejsze chyba z szaf wszystkich

Całe z koralowej rafy.
Kto do szafy się zajrzeć odważy
Ośmiornice ujrzy straszliwe
A przy drzwiach są zawsze na straży
Kraby, szczypki i papugoryby...

Kiedyś wsiądziesz do wielkiej muszli

I mijając groźne mureny

Żółtą łodzią podwodną wyruszysz

Na wyprawę jak kapitan Nemo
Dziwy oceanu poznasz bez strachu
I przywieziesz na imieniny
Swojej mamie bursztyn z dna szafy
Której strzegą błękitne rekiny.

Poprzez łąki morskich koników

Płyną ryby w welonach na głowach

Wielkie płaszczki i igielniki

W grzebieniach z masy perłowej
Wśród zielonych fal oceanów
W labiryntach głębinach i grotach
Znajdziesz tajemnicze sezamy
I syreny w lśniących klejnotach.

 

4.     „Gdzie kto się schował”- dzieci w grupach otrzymują obrazki zwierząt w ocenianie/morzu, które poukrywały się między zaroślami i kamieniami. Zadaniem każdej z grup jest podanie liczby np. rybek na obrazku.

5.     Słuchanie kołysanek- jako muzykoterapia wyciszająca. Dzieci leżą na dywanie na plecach z zamkniętymi oczami i wsłuchują w muzykę wyciszając się.

6.     Nauka tańca „podwodnych stworów”- taniec wymyślony przez nauczycielkę grupy do przedstawienia w projekcie „Prehistoryczne zwierzęta oceaniczne”

 

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hannaeva.xlx.pl