Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.

PEDAGOGIKA

 

T: Działania pielęgniarki jako członka zespołu terapeutycznego.

 

·         Współpraca z wszystkimi osobami, zajmującymi się zdrowiem, wspólne z nimi planowanie, organizowanie, zarządzanie i ocenianie usług pielęgniarskich

·         Podejmowanie roli lidera zespołu opieki pielęgniarskiej

·         Organizowanie pracy w zespole pielęgniarek, wspieranie zespołu w jego pracy

·         Współpraca w zespołach interdyscyplinarnych i międzysektorowych w ramach planowania, świadczenia, rozwoju, koordynacji i ewaluacji usług zdrowotnych

·         Współpraca na rzecz pracy zespołowej i tworzenia bezpiecznego środowiska pracy

·         Współudział w procesie diagnozowania pacjenta

·         Wykonywanie zabiegów zleconych w terapii, podawanie leków

·         Pomaganie pacjentowi w uzyskaniu niezależności i umiejętności radzenia sobie w zmienionej sytuacji życiowej, która powstała z przyczyn rozwojowych, choroby, urazu

·         Propagowanie zachowań prozdrowotnych i stylu życia wspierającego zdrowie

·         Doradzanie jak wzmacniać i utrzymywać zdrowie

·         Tworzenie podopiecznym warunków do realizowania stylu życia sprzyjającego utrzymaniu i wzmacnianiu zdrowia

·         Przygotowanie podopiecznego i jego najbliższych do współpracy w procesie pielęgnowania

·         Zamierzony wpływ na podopiecznego w zakresie kształtowania prawidłowych zachowań zdrowotnych, poczucia odpowiedzialności za zdrowie własne i najbliższych

·         Przygotowanie podopiecznego do samoopieki

·         Pomaganie, towarzyszenie, asystowanie, wspieranie przy rozwiązywaniu problemów podopiecznego wynikających ze stosowania metody diagnozowania, leczenia, rehabilitacji

·         Asystowanie w tych czynnościach życia codziennego, w których podopieczny wymaga pomocy

·         Ułatwienie podopiecznemu dostępu do informacji o stanie zdrowia i planowanych działaniach opiekuńczych

 

1.       Pielęgniarka – trzon zespołu terapeutycznego

·         Jest równorzędnym partnerem dla pozostałych członków zespołu terapeutycznego

·         Od niej, jako osoby pozostającej w stałym kontakcie z chorym oczekuje się wiarygodnej informacji i profesjonalizmu w działaniu oraz podejmowaniu decyzji w zakresie pielęgnowania

·         Bierze odpowiedzialność za zorganizowanie opieki opartej na usługach wysokiej jakości

·         Jest zobowiązana do kompetentnych działań, skierowanych na wspieranie podopiecznych w chwila, gdy kłopoty ze zdrowiem lub chorobą osłabiają jego siły przystosowawcze do życia

·         Partneruje lekarzowi

·         Samodzielnie stawia diagnozę pielęgniarską (zauważenie problemu), wyznacza cel działania (opanowanie problemu), planuje (określenie sposobu radzenia sobie z problemem), ocenia efekt końcowy (porównanie osiągnięć z założeniami)

1

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hannaeva.xlx.pl