Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.
PEDAGOGIKA
T: Działania pielęgniarki jako członka zespołu terapeutycznego.
· Współpraca z wszystkimi osobami, zajmującymi się zdrowiem, wspólne z nimi planowanie, organizowanie, zarządzanie i ocenianie usług pielęgniarskich
· Podejmowanie roli lidera zespołu opieki pielęgniarskiej
· Organizowanie pracy w zespole pielęgniarek, wspieranie zespołu w jego pracy
· Współpraca w zespołach interdyscyplinarnych i międzysektorowych w ramach planowania, świadczenia, rozwoju, koordynacji i ewaluacji usług zdrowotnych
· Współpraca na rzecz pracy zespołowej i tworzenia bezpiecznego środowiska pracy
· Współudział w procesie diagnozowania pacjenta
· Wykonywanie zabiegów zleconych w terapii, podawanie leków
· Pomaganie pacjentowi w uzyskaniu niezależności i umiejętności radzenia sobie w zmienionej sytuacji życiowej, która powstała z przyczyn rozwojowych, choroby, urazu
· Propagowanie zachowań prozdrowotnych i stylu życia wspierającego zdrowie
· Doradzanie jak wzmacniać i utrzymywać zdrowie
· Tworzenie podopiecznym warunków do realizowania stylu życia sprzyjającego utrzymaniu i wzmacnianiu zdrowia
· Przygotowanie podopiecznego i jego najbliższych do współpracy w procesie pielęgnowania
· Zamierzony wpływ na podopiecznego w zakresie kształtowania prawidłowych zachowań zdrowotnych, poczucia odpowiedzialności za zdrowie własne i najbliższych
· Przygotowanie podopiecznego do samoopieki
· Pomaganie, towarzyszenie, asystowanie, wspieranie przy rozwiązywaniu problemów podopiecznego wynikających ze stosowania metody diagnozowania, leczenia, rehabilitacji
· Asystowanie w tych czynnościach życia codziennego, w których podopieczny wymaga pomocy
· Ułatwienie podopiecznemu dostępu do informacji o stanie zdrowia i planowanych działaniach opiekuńczych
1. Pielęgniarka – trzon zespołu terapeutycznego
· Jest równorzędnym partnerem dla pozostałych członków zespołu terapeutycznego
· Od niej, jako osoby pozostającej w stałym kontakcie z chorym oczekuje się wiarygodnej informacji i profesjonalizmu w działaniu oraz podejmowaniu decyzji w zakresie pielęgnowania
· Bierze odpowiedzialność za zorganizowanie opieki opartej na usługach wysokiej jakości
· Jest zobowiązana do kompetentnych działań, skierowanych na wspieranie podopiecznych w chwila, gdy kłopoty ze zdrowiem lub chorobą osłabiają jego siły przystosowawcze do życia
· Partneruje lekarzowi
· Samodzielnie stawia diagnozę pielęgniarską (zauważenie problemu), wyznacza cel działania (opanowanie problemu), planuje (określenie sposobu radzenia sobie z problemem), ocenia efekt końcowy (porównanie osiągnięć z założeniami)
1