Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.

//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}OKRESOWA OCENA PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGOTom III. Ocena realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnymKujawsko-Pomorskie Biuro PlanowaniaPrzestrzennego i Regionalnego we W³oc³awkuOKRESOWA OCENAPLANU ZAGOSPODAROWANIAPRZESTRZENNEGO WOJEWÓDZTWAKUJAWSKO-POMORSKIEGOTom IIIOcena realizacji inwestycji celu publicznegoo znaczeniu ponadlokalnym2014r.OKRESOWA OCENA PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGOTom III. Ocena realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnymSPIS TREŚCI:1.2.3.4.5.6.7.Wstęp ................................................................................................................................................. 3Metoda oceny..................................................................................................................................... 5Ocena realizacji zadań o znaczeniu krajowym ..................................................................................... 6Ocena realizacji zadań wymagających współpracy z województwami ościennymi .............................. 7Ocena realizacji zadań o znaczeniu wojewódzkim .............................................................................. 7Ocena realizacji zadań rządowych służących obronności państwa ...................................................... 9Wnioski............................................................................................................................................... 9Wykaz rysunków ....................................................................................................................................... 43OKRESOWA OCENA PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGOTom III. Ocena realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym1. WstępPoddawany ocenie Plan zagospodarowania przestrzennego województwa sporządzony został napodstawie przepisów ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 7 lipca 1994r.Ustawa ta posługiwała się terminem „zadania dla realizacji celów publicznych”, definiując je jako„każdą działalność państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, wynikającą z ustaw, o ilewymaga ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu i jest finansowana w całościlub w części z budżetu państwa lub jednostki samorządu terytorialnego. Za zadanie dla realizacjicelów publicznych może być także uznane, na wniosek właściwego ministra lub wojewody,zadanie służące realizacji ponadlokalnych celów publicznych, realizowane w całości ze środkówwłasnych inwestora.” Zgodnie z przepisami ustawy z 1994r. w planie województwa uwzględniałosię zadania służące realizacji ponadlokalnych celów publicznych: rządowe, wpisane do rejestruprowadzonego przez wojewodę, samorządu województwa, zawarte w programach wojewódzkichoraz wskazywano obszary, na których przewidziana była realizacja tych zadań.Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wprowadziła wmiejsce „zadań dla realizacji celów publicznych” nowe pojęcie „inwestycji celu publicznego”,definiowane jako „działania o znaczeniu lokalnym (gminnym) i ponadlokalnym (powiatowym,wojewódzkim i krajowym), a także krajowym (obejmującym również inwestycje międzynarodowei ponadregionalne), bez względu na status podmiotu podejmującego te działania oraz źródła ichfinansowania, stanowiące realizację celów, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia1997 r. o gospodarce nieruchomościami.” W planie województwa umieszcza się tylko inwestycjecelu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym, które zostały ustalone w dokumentach przyjętychprzez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Radę Ministrów, właściwego ministra lub sejmikwojewództwa, zgodnie z ich właściwością.Wprowadzona zmiana jest istotna, zmienia bowiem kryterium kwalifikacji przedsięwzięcia doinwestycji celu publicznego. O publicznym charakterze przedsięwzięcia decyduje obecnie jego cela nie kto jest jego realizatorem. Nie można zatem postawić znaku równości pomiędzy pojęciem„zadania dla realizacji celów publicznych” w rozumieniu przepisów ustawy o zagospodarowaniuprzestrzennym 1994r. a pojęciem „inwestycji celu publicznego” w rozumieniu przepisów ustawy oplanowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z 2003r.Sporządzając ocenę Planuzagospodarowania przestrzennego województwa kujawsko-pomorskiego, której elementem (zgodnie z art. 45 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniuprzestrzennym z dnia 27 marca 2003r.) jest ocena realizacji inwestycji celu publicznego oznaczeniu ponadlokalnym,dokonano oceny przyjętych w tym Planie zadań ponadlokalnychrealizujących cele publiczne.W Planie zagospodarowania przestrzennego województwa przyjętym uchwałą Nr XI/135/03Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 26 czerwca 2003 roku zawartych zostałołącznie 196 zadań, obejmujących:1. Zadania zawarte w rejestrze zadań rządowych, w rozumieniu art. 61 ust. 1 ustawy z dnia7 lipca 1994r. o zagospodarowaniu przestrzennymZawarte tu zostały zadania rządowe służące obronności państwa.2. Propozycje zadań ponadlokalnych realizujących cele publiczneZawarte tu zostały zadania ponadlokalne realizujące cele publiczne stanowiące konkretyzacjęzamierzeń ogólnie zarysowanych w „Strategii rozwoju województwa kujawsko–pomorskiego.Wizja rozwoju do 2010 roku”, a mających swoje odzwierciedlenie w przestrzeni fizycznejwojewództwa. Związane są one ściśle z określonymi w planie kierunkami zagospodarowaniaprzestrzennego województwa, stanowią ich uszczegółowienie. Stan ich realizacji pozwala naOKRESOWA OCENA PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGOTom III. Ocena realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnymocenę realizacji założonych w Planie kierunków zagospodarowania przestrzennegowojewództwa.Większość zadań wynikało z przyjętych, bądź zaakceptowanych dokumentów źródłowycho charakterze strategicznym i programowym: Kontraktu Wojewódzkiego, Programu RozwojuWojewództwa do 2010 roku, programów i planów inwestycyjnych gestorów sieci, a także ustawszczególnych oraz planów miejscowych i studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowaniaprzestrzennego miast i gmin.Zadania te w Planie zostały zestawione w tabeli, w trzech grupach:Zadania o znaczeniu krajowym – rozumiane jako wnioski do koncepcji zagospodarowaniaprzestrzennego kraju (33 zadania)II.Zadania wymagające współpracy z województwami sąsiednimi (5 zadań)III.Zadania o znaczeniu wojewódzkim (156 zadań)IV.Zadania rządowe służące obronności państwa (2 zadania)oraz przedstawione na mapie w skali 1:100 000 noszącej tytuł „Zadania ponadlokalne realizującecele publiczne”.Wśród wszystkich zadań około 70% stanowią zamierzenia dotyczące rozwoju i modernizacjiinfrastruktury technicznej, w tym głównie transportowej.Terminy realizacji zadań wskazane w tabeli pochodziły z materiałów źródłowych, które byłypodstawą ujęcia zadań w Planie zagospodarowania przestrzennego województwa.I.OKRESOWA OCENA PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGOTom III. Ocena realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym2. Metoda ocenyOceny realizacji zadań ponadlokalnych dokonano na podstawie prowadzonego corocznie przezKujawsko-Pomorskie Biuro Planowania Przestrzennego i Regionalnego we Włocławku„Monitoringu realizacji planu zagospodarowania przestrzennego województwa kujawsko-pomorskiego”. Sporządzany jest on na podstawie informacji zebranych metodą ankietową odinstytucji odpowiedzialnych za realizację zadań ponadlokalnych, zgodnie z obszarem ich działańi kompetencji.Ocena obejmuje jedenaście lat obowiązywania i realizacji Planu. W okresie tym zmianie uległoszereg przepisów prawnych, kompetencje niektórych podmiotów odpowiedzialnych za realizacjęzadań oraz część dokumentów, które stanowiły podstawę wprowadzenia zadań do Planu, m.in.programy, dokumenty planistyczne miast i gmin. Wszystko to miało wpływ na sposób realizacjiwskazanych w Planie zadań i utrudnia ich jednoznaczną ocenę.W trakcie sporządzania Planu dla części zadań określono perspektywiczny termin realizacji zadań,np. po 2010 roku, po 2020 roku. Uznano, że zadań tych nie należy uważać za „niezrealizowane”lecz nadal traktować jako planowane.Niektóre z zadań składają się z szeregu podzadań, inwestycji czy przedsięwzięć o różnychpodstawach ich ujęcia w Planie, różnych podmiotach odpowiedzialnych za ich realizację orazo różnych terminach realizacji. Tam, gdzie było to uzasadnione i możliwe, ocenie poddano tewłaśnie podzadania.Ocena realizacji zadań zawarta jest w kolumnie dodanej do wspomnianej tabeli umieszczonej wPlanie, poprzez użycie następujących oznaczeń i określeń:zrealizowaneczęściowo zrealizowane,co oznacza, że zrealizowana została część zadania i nie będzie onokontynuowane lub zrealizowana została część zadania i minął ustalony w planie termin jego realizacjiw trakcie realizacji,co oznacza, że zrealizowana została część zadania, jest ono kontynuowane oraz nieminął termin jego realizacjiniezrealizowane,co oznacza, że upłynął wskazany w planie termin realizacjizrezygnowano,czyli odstąpiono od realizacjiplanowane,co oznacza że inwestycja nie była realizowana i nie upłynął wskazanyw planie termin realizacjiW tabeli zawarto dodatkowe komentarze uszczegóławiające stan lub sposób realizacji zadań,w tym informacje wskazujące na aktualność planowanej inwestycji. W nowym Planiewojewództwa inwestycje te powinny zostać zweryfikowane w oparciu o aktualne programywojewódzkie lub plany inwestycyjne instytucji odpowiedzialnych za ich realizację.Ocena przedstawiona została również w formie graficznej na rysunkach prezentujących realizacjęzadań w poszczególnych grupach i zagadnieniach. Podkreślić jednak należy, że rysunki teprzedstawiają wyłącznie ocenę realizacji zadań ujętych w Planie, w tabeli zadań ponadlokalnychrealizujących cele publiczne. Nie stanowią one zatem wizualizacji wszystkich inwestycjizrealizowanych w województwie w okresie 2003-2014.Informacyjnie, na wybranych rysunkach, w kolorze jasno szarym przedstawiono elementystanowiące tło, bądź powiązane z planowanymi zadaniami, na przykład na rysunkuprzedstawiającym zadania o znaczeniu wojewódzkim w zakresie komunikacji drogowej w tlepokazane zostały drogi krajowe. Podobnie, na rysunkach z zadaniami w zakresie infrastrukturytechnicznej, w tle przedstawione zostały sieci i obiekty, z którymi planowane zadania sąpowiązane.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hannaeva.xlx.pl