Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.

13. W oparciu o strategię błękitnego oceanu przedstaw na wykresie i opisz kanwę strategii dla wybranej firmy.

 

W przypadku amerykańskiej branży winiarskiej firma Casella Wines stworzyła [yellow tail]. Zamiast oferować wino jako wino, Casella stworzyła popularny drink dostępny dla każdego: dla amatorów piwa, koktajli i innych napojów. Na przestrzeni dwóch lat przyjemny, lekki napój alkoholowy [yellow tail] okazał się najszybciej rosnącą marką w historii zarówno australijskiego jak i amerykańskiego przemysłu winiarskiego i wiodącym winem importowanym do Stanów Zjednoczonych, znacznie wyprzedzającym wina z Francji i Włoch.

Co więcej, yellow tail przeskoczył swoją konkurencje bez żadnej kampanii promocyjnej, bez udziału mediów i bez reklamy kierowanej do klientów.

Jak przedstawiono na rysunku, krzywa wartości znacznie odbiega od pozostałych. Casella Wines wykorzystała wszystkie 4 działania: eliminacji, redukcji, wzmocnienia i stworzenia – zmierzające do otwarcia bezspornej przestrzeni rynkowej, która zmieniła oblicze amerykańskiej branży winiarskiej w ciągu zaledwie dwóch lat.

 

 

Kanwa strategii [yellow tail]

 

Wysokie

Prestiżowe wina wysokiej jakości



 













                                                                         









Casella Wines

                                                                                                                                          

 





           



                                         Tanie wina









                                                                                            

 









                                                                                                      

 





Niskie                                    























Prestiż i dziedzictwo winnicy

Łatwość wyboru

Marketing z wykorzystaniem mass mediów

Wybór win

cena

 

Łatwość picia

Wykorzystanie analogicznej terminologii i innych wyróżników w informacjach o winie

 

Jakość leżakowania

Przyjemność i doznania

Bogactwo smaku wina

 

 

 

 

Casella Wines zrezygnowała z takich czynników jak wykorzystanie analogicznej terminologii i innych wyróżników w informacjach o winie, marketing z wykorzystaniem mass mediów, jakość leżakowania. Zmniejszyła prestiż i dziedzictwo winnicy, bogactwo smaku wina oraz ograniczyła ofertę do dwóch win. Stworzyła trzy nowe czynniki w amerykańskim przemyśle winiarskim. Wina łatwe do picia, łatwe w wyborze, dające przyjemność i nowe wrażenia. Dzięki temu wszystkiemu przypadło do gustu szerokiej rzeszy konsumentów napojów alkoholowych.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hannaeva.xlx.pl