Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.
……………………., dnia ..................
ZATWIERDZAM ..............................................
...............................................
PLAN – KONSPEKTdo przeprowadzenia zajęć z taktyczno - specjalnych z plutonem ochrony i regulacji ruchu w Z - 13
I. TEMAT 55: Rozpoznanie rejonu rozmieszczenia PDO/SD pod względem jego przydatności do wykorzystania.
II. CELE ZAJĘĆ :
Doskonalić:
- Działanie jako ubezpieczenie marszu i postoju;
- Działanie w składzie GRP;
- Zachowanie bojowe żołnierzy.
III. FORMA: zajęcia praktyczne
IV. CZAS: ……x 45 min
V. MIEJSCE: Pas taktyczny
VI. ZAGADNIENIA:
1. Stawianie zadań.
2. Marsz ubezpieczony do rejonu rozmieszczenia.
3. Rozpoznanie rejonu rozmieszczenia.
VII. WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO-METODYCZNE:
W zakresie przebiegu szkolenia:
1. Zajęcia przeprowadzone będą całością plutonu
2. Zwracam uwagę na przestrzeganie dyscypliny i warunków bezpieczeństwa oraz zachowanie bojowe szkolonych w trakcie zajęć
VIII. LITERATURA:
1. „Podręcznik walki pododdziałów wojsk zmechanizowanych”
Sygn. DWLąd 26/2000
2. Regulamin działań taktycznych pododdziałów wojsk pancernych i zmechanizowanych /pluton – kompania - batalion/, Sygn. DWLąd Wewn. 134/09
IX. ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO-TECHNICZNE:
1. 5,56 nb ślepy - 50 szt.
2. 7,62 nb kb ślepy - 60 szt.
3. 7,62x51 nb kb BLANK taśm ślepy - 40 szt.
4. wyposażenie etatowe + broń - na stan
5. radiostacja - 4 szt
6. .
7. chorągiewki - 4 kpl.
X. ORGANIZACJA ZAJĘĆ:
Część wstępna
Prowadzący:
Kierownik zajęć
Czas: 15 min
Zagadnienie nr 3
Prowadzący:
d-ca plut
Czas: 75 min
Zagadnienie nr 2
Prowadzący:
d-ca plut
Czas: 60 min
Zagadnienie nr 1
Prowadzący:
d-ca plut
Czas: 45 min
Część końcowa
Prowadzący:
Kierownik zajęć
Czas: 30 min
XI. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:
1. ZABRANIAM:
- podnoszenia niewybuchów oraz jakichkolwiek innych materiałów nieznanego pochodzenia
- samowolnego oddalania się z miejsca prowadzenia zajęć
- zbaczania z trasy marszu
- spożywania napoi alkoholowych
- wykonywania jakichkolwiek innych czynności niezwiązanych z zajęciami
- spożywać owoców leśnych i pić wodę z nieokreślonych źródeł
- używania otwartego ognia w kompleksach leśnych
2. NAKAZUJE:
- wykonywać czynności nakazane tylko przeze mnie lub dowódcę drużyny
- zwrócić uwagę na nierówności terenowe
- meldować o urazach
XII. INNE (DODATKOWE):
Nie dotyczy
XIII. WPROWADZENIE W SYTUACJĘ TAKTYCZNĄ:
1bpzmot– po przeprowadzeniu mobilizacyjnego rozwinięcia przystąpił do zgrywania pododdziałów na poligonie i osiąga gotowość do działania. Aktualnie znajduje się w rejonie zgrywania bojowego i jest w gotowości do wykonywania zadań bojowych zgodnie z decyzja dowódcy brygady.
XIV. PRZEBIEG ZAJĘĆ:
CZĘŚĆ WSTĘPNA 15 min1. Przyjęcie meldunku:
- sprawdzenie wyglądu zewnętrznego;
- sprawdzenie obecności;
- pytania kontrolne;
- podanie tematu i celu zajęć.
CZĘŚĆ GŁÓWNA 180 min
Lp.
ZAGADNIENIA
I CZAS
CZYNNOŚCI
KIEROWNIKA
ĆWICZĄCYCH
1.
Stawianie zadań
(45 min)
Stawiam zadania dowódcą drużyn do wykonania marszu i rozpoznania rejonu.
Kontroluję proces dowodzenia dowódców drużyn, w razie potrzeby interweniuję
Stoją na zbiórce. D-cy dr notują reszta słucha.
D-cy drużyn po otrzymaniu zadań analizują je poczym dokonują podziału obowiązków na czas przemarszu wskazują dyż. Śr. Ogniowe, sektory obserwacji i kolejność w kolumnie. Żołnierze wykonują polecenia
2.
Marsz ubezpieczony do rejonu ubezpieczenia
(60 min)
Podaję komendę do rozpoczęcia marszu.
Wprowadzam sytuację taktyczną: kontakt z lewej. Obserwuję reakcję d-ców oraz żołnierzy, poprawiam błędy
Rozpoczynają marsz, prowadzą obserwację i rozpoznają wszystkie newralgiczne punkty na trasie marszu.
Dowodzą drużynami oraz kierują ogniem.
Żołnierz prowadzą ogień meldują o wykrytych celach ważnych.
3.
Rozpoznanie rejonu rozmieszczenia
(75 min)
Po dotarciu w okolice rejonu nakazuję zatrzymać marsz. Stawiam zadania do rozpoznania rejonu d-cy dro
Tworzę szkic rejonu.
Stawiam zadanie d-cy drreg i drzabezp rozpoznać rejon pod względem przydatności do użycia a d-cy dro znaleźć miejsca na PK oraz PO
D-ca dro stawia zadania żołnierzom do rozpoznania rejonu pod względem obecności przeciwnika, min i środków trujących i radiologicznych. Po rozpoznaniu meldują o wynikach.
D-cy drużyn stawiają zadania podległym żołnierzom. Wyznaczają miejsca na organ dowodzenia, stanowisko komendanta SD, gr. Zabezpieczenia, stanowiska dla pojazdów C-T i O-T.
Po wykonaniu zadań meldują o wynikach a informację nanoszą na szkic rejonu.
CZĘŚĆ KOŃCOWA 30 min
- omówienie zajęć
- omówienie popełnionych błędów
- zakończenie zajęć
OPRACOWAŁ
………………………