Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.

Treści programowe

Dzień tygodnia. Temat dnia.

Aktywność i działalność dziecka

Cele główne

Cele operacyjnePrzedszkola czterolatka,

Ćwiczenia

plastyczne,

karty pracy A, B

1.

2.

3.

4.

5.

6.

 

Wrzesień – tydzień pierwszy.                                                                       Temat tygodnia: Witamy w przedszkolu.

 

• Zestaw zabaw ruchowych – nr I metodą R. Labana.

• Zabawy orientacyjno-porządkowe: Spłoszone wróble, Wiatr i liście, Bal lalek i misiów.

• Zabawa ruchowo-naśladowcza Skacz tak jak ja.

• Zabawa bieżna Dzieci i pszczoły.

 To ja

− Podawanie informacji o sobie:

• podawanie imienia, nazwiska.

− Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:

• zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,

• ściąganie ubrań, butów,

• korzystanie z toalety.

Nasza grupa

− Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:

• poznanie imion i nazwisk dzieci z grupy,

• przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

− Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

• podejmowanie prób wspólnych zabaw.

 

(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej, MAC Edukacja, Kielce 2009, s. 14, 17).

 

1. Razem jest weselej.

• Wybieranie imienia dla misia.

• Tworzenie warunków

do adaptacji dzieci

i poznania przedszkola

Dziecko:

– rozpoznaje kolegów i

koleżanki w grupie i podaje

ich imiona

 

2. Przedszkolaki
z jednej paki.

 

 

• Słuchanie wiersza

D. Kręcisz Idzie Janek do przedszkola.

 

• Utożsamianie się z grupą

• Poznanie swojego znaczka rozpoznawczego

– chętnie chodzi do

przedszkola

– rozpoznaje swój znaczek w

sali, szatni, w łazience

s. 3

3. Tworzymy
bukiety.

 

• Zabawa Ile kwiatów jest w wazonie?

 

• Klasyfikowanie
przedmiotów według
kolorów

 

- wybiera kwiaty jednakowego koloru

spośród innych i układa je

w wazonie 

s. 4

4. Uczymy się bawić się razem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

• Zwiedzanie przedszkola.

 

• Poznanie pomieszczeń przedszkola

 

 

– nazywa pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu

B nr 1

5. Bawimy się wspólnie.

• Słuchanie opowiadania

G. Szadkowskiej

W ogrodzie Króla Słońca.

 

• Uważne słuchanie opowiadania i wypowiadanie się na jego temat

– słucha opowiadania

i wymienia pozytywne i

negatywne cechy

zachowania postaci

B nr 2

 

 

                    Wrzesień –   tydzień drugi.                                                                     Temat tygodnia: Czym pojechaliśmy na wakacje?

 

• Zestaw zabaw ruchowych – nr I metodą R. Labana.

• Zabawa ruchowo-naśladowcza Różne pojazdy.

• Zabawy orientacyjno-porządkowe: Do swojego koloru, Samochody.

Nasz kontakt z techniką

– Środki transportu:

• poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego,

• poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej.

 

(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej, MAC Edukacja, Kielce 2009, s. 55).

1. Poznajemy pojazdy.

• Zabawa dydaktyczna Czym pojechaliśmy na wakacje?

• Poznanie różnych środków lokomocji

 

 

Dziecko:

– wymienia różne środki lokomocji

 

 

2. Wyspa skarbów.

• Opowieść ruchowa Podróż statkiem na wyspę skarbów.

   

• Rozwijanie aktywności twórczej

 

 

– uczestniczy w zabawach

twórczych

A nr 1

Ćwiczenia plastyczne, ćw. nr 1

3. Liczymy
    wakacyjne skarby.

• Zabawa dydaktyczna Skarby do worka.

 

 

 

 

• Rozpoznawanie różnic ilościowych w zbiorze

 

 

 

– wskazuje większą liczbę elementów w zbiorze przez wskazanie dłuższego

i krótszego dywanika spośród innych

 

A nr 2

4. Cztery koła.

• Słuchanie piosenki Cztery kółka.

...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hannaeva.xlx.pl