Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.
DATA: 01.10.2007
DYSCYPLINA: PIŁKA NOŻNA
TEMAT: Doskonalenie prowadzenia i przyjęcia piłki w czwórkach.
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Ilość uczestników: 19
Klasa/ Płeć: IIIG / M
Czas trwania zajęć: 90 min.
Przybory: piłki
CELE GŁÓWNE LEKCJI :
1.Umiejętności: uczeń doskonali prowadzenie i przyjęcie w czwórkach
2.Wiadomości : uczeń zna przepisy piłki nożnej i technikę wykonania elementów technicznych
3.Sprawność motoryczna. : szybkość, zwinność, koordynacja, siła
4.Akcent wychowawczy: samokontrola, współpraca w czwórkach
Imię i nazwisko prowadzącego: Łukasz Biliński
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozow.
Uwagi organizacyjno-metodyczne
1.Część organizacyjna
1.Zbiórka
2.Powitanie
3.Sprawdzenie liczby ćwiczących.
2 min.
- w dwuszeregu wzdłuż linii bocznej
- nie ćwiczący siadają na ławce
- kontrola obuwia i ubioru
2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji
1.Podanie tematu.
2.Motywacja do aktywnego udziału w lekcji.
1 min.
3.Rozgrzewka, psychomotoryka i profilaktyka
1. „Berek z prowadzeniem piłki”- każdy z uczestników posiada piłkę ucieka przed berkiem prowadząc ją, kto zostanie złapany zostaje nowym berkiem.
2. dobranie w pary, piłka na parę, wrzut piłki zza głowy do partnera ze skłonem T w przód
3. ustawienie jw. wrzut piłki zza pleców
4. ustawienie tyłem do siebie, skłon T wrzut piłki między NN
5. ustawienie jw. wrzut piłki z nad głowy
6. stanie tyłem w odl. 1m. od siebie, podania piłki ze skrętem T w prawo i w lewo
7. ustawienie jw. piłka za plecami między partnerami RR splecione wyprostowane z boku, skłony T w prawą i lewą stronę
8. ustawienie jw. piłka trzymana w RR nad głową, wypady w przód PN i LN
9. siad naprzeciwko siebie w rozkroku, piłka w RR po środku, skłony w przód i w tył
10. ustawienie jw. toczenie piłki dookoła partnera
11. jedynka- 10 podskoków kucznych, 10 przeskoków P i LN na piłce dwójka- w tym czasie rozgrzewa stawy
12.piłka trzymana w rękach wykonanie wagi.
2 min.
14 min.
Ustawienie w rozsypce. Rozpoczęcie i zakończenie zabawy na sygnał prowadzącego.
Ustawienie w parach (w odległości około 8m od siebie), piłka na parę.
4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności
Zawodnicy zostają podzieleni przez prowadzącego na czwórki, gdzie dwie osoby ustawiały się na linii bocznej boiska z lewej strony a kolejne dwie po przeciwnej stronie, wykonując następujące ćwiczenia:
1. Zawodnicy, którzy są przy piłce wykonują podanie do partnera tak jak na rysunku i bieg za podaniem, natomiast partner po przeciwnej stronie przyjmuje i prowadzi piłkę prawą nogą.
2. j.w. z tym, że wykonujemy to ćwiczenie lewą nogą.
3.Zawodnicy z jednej strony są w posiadaniu piłki, tak jak na rysunku. Wykonują podanie i po podaniu zmieniają miejsce w ustawieniu. Podanie wykonują wewnętrzną częścią stopy.
4.Zawodnicy jednej strony są w posiadani piłki, tak jak na rysunku. Wykonują prowadzenie piłki zmieniając miejsce po czym podają piłkę do partnerów z przeciwnej strony, którzy wykonują to samo. Podanie wykonują wewnętrzną częścią stopy.
5.Zawodnicy ustawieni tak jak na rysunku, z jednej strony znajdują się piłki trzymane RR. Zawodnik podrzuca piłkę nad sobą i wykonuje przyjęcie piłki wewnętrzną częścią stopy z powietrza, po przyjęciu prowadzimy piłkę i podajemy do partnera z przeciwnej strony, który wykonuje to samo.
6.j.w. z tym, że po podrzucie piłki z RR przyjęcie piłki wykonujemy zewnętrznym podbiciem z powietrza i podanie do partnera z przeciwnej strony wewnętrzną częścią stopy. To ćwiczenie wykonujemy prawą nogą.
7.j.w. z tym, że wykonujemy to lewą nogą.
8.Zawodnicy wykonują do siebie podania z pierwszej piłki, a po podaniu zmieniają miejsce tak jak na rysunku. Podanie wykonują wewnętrzną częścią stopy.
9.Zawodnicy wykonują do siebie trzy podania z pierwszej piłki, następnie zawodnik, który jest w posiadaniu piłki prowadzi piłkę, zawodnik z przeciwnej strony wybiega i zawodnik z piłką mija go zwodem.
10.j.w. z tym, że zawodnicy , którzy będą bez piłki zmieniają swoje tak jak na rysunku.
11.Ustawienie jak na rysunku. Zawodnik z piłką wykonuje prowadzenie na wysokość połowy odległości między ćwiczącymi i następnie wykonuje podanie do partnera z przeciwnej strony, który przyjmuje piłkę i dalej wykonuje to samo.
12.j.w. z tym, że po podaniu zawodnik szybciej wybiega do partnera, któremu podawał piłkę, a on następnie wymija partnera od którego otrzymał podanie i dalej wykonują to samo.
13.j.w. z tym, że wykonujemy podanie wewnętrzną częścią stopy i zwód przez przetoczenie piłki podeszwą w bok.
14.Gra szkolna 5x5.
1 min.
3 min.
2 min.
3 min.
3 min.
3 min.
3 min.
2 min.
3 min.
3 min.
3 min.
3 min.
3 min.
3 min.
28 min.
Na każdy czwórkę przypada dwie piłki.
5.Uspokojenie organizmu
1.Marsz z ramionami w górze – luźne potrząsanie dłońmi.
2.W marszu- skłon tułowia w dół (wydech)- wyprost tułowia z ramionami w bok (wdech).
2 min.
Ustawienie w rozsypce,
6.Część organizacyjno-porządkowa
1.Zbiórka i sprawdzenie stanu liczebnego.
2.Omówienie lekcji, zwrócenie uwagi na błędy.
3.Pochwała uczniów najlepiej wykonujących ćwiczenie.
2 min.
- w szeregu na linii bocznej boiska
7.Nastawienie do
1. Zachęcenie uczniów do samodzielnych ćwiczeń w czasie wolnym.
1 min.