Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.

KONSPEKT LEKCJI: 12-13

 

DATA: 01.10.2007

 

DYSCYPLINA: PIŁKA NOŻNA

 

TEMAT: Doskonalenie prowadzenia i przyjęcia piłki w czwórkach.

 

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

 

Ilość uczestników: 19

 

Klasa/ Płeć: IIIG / M

 

Czas trwania zajęć: 90 min.

 

Przybory:  piłki

 

 

 

CELE GŁÓWNE LEKCJI :

 

 

1.Umiejętności: uczeń doskonali prowadzenie i przyjęcie w czwórkach

 

2.Wiadomości : uczeń zna przepisy piłki nożnej i technikę wykonania elementów technicznych

 

3.Sprawność motoryczna. : szybkość, zwinność, koordynacja, siła

 

4.Akcent wychowawczy: samokontrola, współpraca w czwórkach

 

 

 

Imię i nazwisko prowadzącego: Łukasz Biliński

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Dozow.

Uwagi organizacyjno-metodyczne

1.Część organizacyjna

1.Zbiórka

2.Powitanie

3.Sprawdzenie liczby ćwiczących.

2 min.

- w dwuszeregu wzdłuż linii bocznej

- nie ćwiczący siadają na ławce

- kontrola obuwia i ubioru

2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji

1.Podanie tematu.

2.Motywacja do aktywnego udziału w lekcji.

1 min.

 

3.Rozgrzewka, psychomotoryka i profilaktyka

1.       „Berek z prowadzeniem piłki”- każdy z uczestników posiada piłkę ucieka przed berkiem prowadząc ją, kto zostanie złapany zostaje nowym berkiem.

2.       dobranie w pary, piłka na parę, wrzut piłki zza głowy do partnera ze skłonem T w przód

3.       ustawienie jw. wrzut piłki zza pleców

4.       ustawienie tyłem do siebie, skłon T wrzut piłki między NN

5.       ustawienie jw. wrzut piłki z nad głowy

6.       stanie tyłem w odl. 1m. od siebie, podania piłki ze skrętem T w prawo i w lewo

7.       ustawienie jw. piłka za plecami między partnerami RR splecione wyprostowane z boku, skłony T w prawą i lewą stronę

8.       ustawienie jw. piłka trzymana w RR nad głową, wypady w przód PN i LN

9.       siad naprzeciwko siebie w rozkroku, piłka w RR po środku, skłony w przód i w tył

10.   ustawienie jw. toczenie piłki dookoła partnera

11.   jedynka- 10 podskoków kucznych, 10 przeskoków P i LN na piłce dwójka- w tym czasie rozgrzewa stawy

12.piłka trzymana w rękach wykonanie wagi.

2 min.

 

 

 

 

 

14 min.

 

Ustawienie w rozsypce. Rozpoczęcie i zakończenie zabawy na sygnał prowadzącego.

 

Ustawienie w parach (w odległości około 8m od siebie), piłka na parę.

 

 

4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności

Zawodnicy zostają podzieleni przez prowadzącego na czwórki, gdzie dwie osoby ustawiały się na linii bocznej boiska z lewej strony a kolejne dwie po przeciwnej stronie, wykonując następujące ćwiczenia:

1. Zawodnicy, którzy są przy piłce wykonują podanie do partnera tak jak na rysunku i bieg za podaniem, natomiast partner po przeciwnej stronie przyjmuje i prowadzi piłkę prawą nogą.

2. j.w. z tym, że wykonujemy to ćwiczenie lewą nogą.

3.Zawodnicy z jednej strony są w posiadaniu piłki, tak jak na rysunku. Wykonują podanie i po podaniu zmieniają miejsce w ustawieniu. Podanie wykonują wewnętrzną częścią stopy.

4.Zawodnicy jednej strony są w posiadani piłki, tak jak na rysunku. Wykonują prowadzenie piłki zmieniając miejsce po czym podają piłkę do partnerów z przeciwnej strony, którzy wykonują to samo. Podanie wykonują wewnętrzną częścią stopy.

5.Zawodnicy ustawieni tak jak na rysunku, z jednej strony znajdują się piłki trzymane  RR. Zawodnik podrzuca piłkę nad sobą i wykonuje przyjęcie piłki wewnętrzną  częścią stopy z powietrza, po przyjęciu prowadzimy piłkę i podajemy do partnera z przeciwnej strony, który wykonuje to samo.

6.j.w. z tym, że po podrzucie piłki z RR przyjęcie piłki wykonujemy zewnętrznym podbiciem z powietrza i podanie do partnera z przeciwnej strony wewnętrzną częścią stopy. To ćwiczenie wykonujemy prawą nogą.

7.j.w. z tym, że wykonujemy to lewą nogą.

8.Zawodnicy wykonują do siebie podania z pierwszej piłki, a po podaniu zmieniają miejsce tak jak na rysunku. Podanie wykonują wewnętrzną częścią stopy.

9.Zawodnicy wykonują do siebie trzy podania z pierwszej piłki, następnie zawodnik, który jest w posiadaniu piłki prowadzi piłkę, zawodnik z przeciwnej strony wybiega i zawodnik z piłką mija go zwodem.

10.j.w. z tym, że zawodnicy , którzy będą bez piłki zmieniają swoje tak jak na rysunku.

11.Ustawienie jak na rysunku. Zawodnik z piłką wykonuje prowadzenie na wysokość połowy odległości między ćwiczącymi i następnie wykonuje podanie do partnera z przeciwnej strony, który przyjmuje piłkę i dalej wykonuje to samo.

12.j.w. z tym, że po podaniu zawodnik szybciej wybiega do partnera, któremu podawał piłkę, a on następnie wymija partnera od którego otrzymał podanie i dalej wykonują to samo.

13.j.w. z tym, że wykonujemy podanie wewnętrzną częścią stopy i zwód przez przetoczenie piłki podeszwą w bok.

14.Gra szkolna 5x5.

1 min.

 

 

3 min.

 

 

2 min.

3 min.

 

 

3 min.

 

 

3 min.

 

 

 

3 min.

 

 

2 min.

3 min.

 

3 min.

 

 

3 min.

3 min.

 

 

3 min.

 

 

3 min.

 

28 min.

Na każdy czwórkę przypada dwie piłki.

5.Uspokojenie organizmu

1.Marsz z ramionami w górze – luźne potrząsanie dłońmi.

2.W marszu- skłon tułowia w dół (wydech)- wyprost tułowia z ramionami w bok (wdech).

2 min.

Ustawienie w rozsypce,

6.Część organizacyjno-porządkowa

1.Zbiórka i sprawdzenie stanu liczebnego.

2.Omówienie lekcji, zwrócenie uwagi na błędy.

3.Pochwała uczniów najlepiej wykonujących ćwiczenie.

2 min.

- w szeregu na linii bocznej boiska

7.Nastawienie do

1. Zachęcenie uczniów do samodzielnych ćwiczeń w czasie wolnym.

1 min.

 

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hannaeva.xlx.pl