Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.
Wnioski wynikające z modelu Vrooma – Jago
Przywódca
KTO DYSPONUJE INFORMACJAMI ( WIEDZĄ SPECJALISTYCZNĄ)
Podwładny
Nie
CZY AKCEPTACJA? MA NAJWAŻNIEJSZE ZNACZENIE WE WDRAZANIU
Tak
Duża
PRESJA CZASU NA PODJĘCIE DECYZJI.
Mała
Decyzja autorytarna
DECYZJA PO KONSULTACJACH
Decyzja grupowa
KONCEPCJA P.HERSEY, K.BLANCHARD
DUŻY NA LUDZI
MAŁY NA ZADANIA
DUŻY NA LUDZI
DUŻY NA ZADANIA
MAŁY NA LUDZI
MAŁY NA ZADANIA
MAŁY NA LUDZI
DUŻY NA ZADANIA
ORIENTACJA
NA
LUDZI
ORIENTACJA NA ZADANIA
ZDANIEM HERSEYa K.BLANCHARDa wraz ze wzrostem dojrzałości podwładnych ( pragnienie osiągnięć, chęć brania na siebie odpowiedzialności) styl zarządzania powinien w coraz większym stopniu przypominać oddziaływanie charakteryzujące się małym naciskiem na zadania i małym na ludzi .
TEORIA CECH PRZYWÓDCZYCH
CELE MENEDŻERA
ZACHOWANIA INDYWIDUALNE
STRATEGIE WZMACNIANIE
RODZAJE WZMOCNIENIA
Wzmocnie
pozytywne
Negatywne
wygaszanie
kara
SZEŚĆ CECH PRZYWÓDCY
Determinacja
Uczciwość
Znajomość branży
Pragnienie bycia przywódcą
Pewność siebie
Wysoka inteligencja