Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.

Wnioski wynikające z modelu Vrooma – Jago

 

Przywódca

KTO DYSPONUJE INFORMACJAMI ( WIEDZĄ SPECJALISTYCZNĄ)

Podwładny

Nie

CZY AKCEPTACJA? MA NAJWAŻNIEJSZE ZNACZENIE WE WDRAZANIU

Tak

Duża

PRESJA CZASU NA PODJĘCIE DECYZJI.

Mała

Decyzja autorytarna

DECYZJA PO KONSULTACJACH

Decyzja grupowa

 

 

 

KONCEPCJA P.HERSEY, K.BLANCHARD             

             

DUŻY NA LUDZI

MAŁY NA ZADANIA

DUŻY NA LUDZI

DUŻY NA ZADANIA

MAŁY NA LUDZI

MAŁY NA ZADANIA

MAŁY NA LUDZI

DUŻY NA ZADANIA

             

 

                 ORIENTACJA

                            NA

                                      LUDZI

 


 

              ORIENTACJA NA ZADANIA

 

 

ZDANIEM HERSEYa K.BLANCHARDa wraz ze wzrostem dojrzałości podwładnych ( pragnienie osiągnięć, chęć brania na siebie odpowiedzialności) styl zarządzania powinien w coraz większym stopniu przypominać oddziaływanie charakteryzujące się małym naciskiem na zadania i małym na ludzi .

TEORIA CECH PRZYWÓDCZYCH

 

CELE MENEDŻERA

ZACHOWANIA INDYWIDUALNE

STRATEGIE WZMACNIANIE

RODZAJE WZMOCNIENIA

              Wzmocnie
              pozytywne             

 

 



              Negatywne             

 

 

 



              wygaszanie

 

 



 

              kara

 

 

 

SZEŚĆ CECH PRZYWÓDCY

 

Determinacja

Uczciwość

Znajomość branży

Pragnienie bycia przywódcą

Pewność siebie

Wysoka inteligencja

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hannaeva.xlx.pl