Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.
Walentynkowe Wybory Miss i Mistera Gimnazjum
M. : Serdecznie witamy na „Walentynkowych Wyborach Miss i Mistera Gimnazjum” na rok szkolny 2003/2004. Dziś o tytuł najpiękniejszych ( i najodważniejszych) będzie się ubiegać 8 kandydatek i tylu samo kandydatów.
E.: Po każdej konkurencji oceny dokona jury, w którego skład wchodzą: p. A., p. B, p. C. Sekretarzem jury, odpowiedzialnym za podliczanie głosów jest Wiola.
M.: Stroną muzyczną naszej uroczystości zajmuje się Mateusz. Muszę jeszcze dodać, że całą imprezę przygotowały dla Was klasy: II F i II H.
E.: Przejdźmy wreszcie do najważniejszej części naszej imprezy, czyli przedstawienia kandydatek na miss, bowiem zaczniemy od dziewcząt. Przed wyborami odbyło się losowanie kolejności prezentacji. A oto kandydatka z numerem 1. Prosimy nagrodzić brawami Anię z II
(Kandydatki wchodzą wywołane imiennie przez konferansjerów. Są ubrane obecnie w strój tzw. codzienny. Przechodzą na wybiegu, prezentując się publiczności wg ćwiczonej wcześniej choreografii.)
M.: Aniu, powiedz kilka słów o sobie. Prosimy Cię również o dokończenie wybranych zdań:
· „Bardzo lubię ...”
· „Nie znoszę...”.
· „W mojej klasie jest...”
· „Zdecydowałam się na udział w tych wyborach, ponieważ...”
E.: To już koniec pierwszej prezentacji naszych kandydatek. Prosimy jury o ocenę kandydatki z numerem 1. Sekretarza wyborów proszę o rejestrowanie na bieżąco wyników.
(Dziewczęta przechodzą po wybiegu, w tym czasie jury przyznaje punkty)
(Podobnie do kandydatki z numerem 1 prezentują się kolejne dziewczęta)
M.: Kolej na drugą konkurencję, którą jest sprawdzanie wiedzy oraz refleksu dziewcząt. W kopertach są przygotowane po trzy zadania wymagające od Was odpowiedzi . Niestety nie macie dużo czasu na zastanawianie się. Za każdą poprawną odpowiedź kandydatka może otrzymać po 1 punkcie . Poprosimy Anię, kandydatkę numer 1 o wylosowanie koperty z pytaniami
E.: Proszę o kopertę (Czyta pytania, jeśli udzielona odpowiedź jest poprawna, konferansjer informuje o tym publiczność; załącznik nr 1 „Pytania i odpowiedzi”, załącznik nr 2 „Przysłowia”)
(Podobnie do kandydatki z numerem 1 odpowiadają kolejne dziewczęta)
M.: Serdecznie dziękujemy dziewczętom (dziewczęta wychodzą).
Powitajmy teraz naszych kandydatów na Mistera Gimnazjum. Panowie także wcześniej losowali kolejność występowania, na scenie nie mamy więc tłoku.
E.:. Oto kandydat z numerem 1. Prosimy nagrodzić brawami Przemka z II A.
(Występuje Przemek, przebieg konkurencji z przedstawianiem się i odpowiedzią na wylosowane pytania taki sam jak u dziewcząt, nieco zmieniony układ choreograficzny na wybiegu).
M.: Dziękujemy chłopcom (chłopcy wychodzą) i powitajmy dziewczęta.
Tym razem dziewczęta zaprezentują nam się w strojach sportowych.
E.: Moje panie, nadszedł czas na następną konkurencję. Ponieważ na każdym kroku w dzisiejszym świecie otaczają nas reklamy, a – z waszą urodą- macie niewątpliwe szanse być gwiazdami telewizyjnymi, proponujemy Wam małą próbę sprawdzenia umiejętności aktorskich. Wasze zadanie polega na jak najbardziej atrakcyjnym zareklamowaniu przedmiotu, który za moment wylosujecie. Wskazana jest reklama nie tylko słowna, więc zachęcamy Was do używania także innych metod przekonywania.
M.: Proszę o wylosowanie kartki z numerem przedmiotu kandydatkę z numerem 8.
(Kandydatka losuje kopertę i przekazuję ją prowadzącym)
Kandydatka numer 8 wylosowała (czyta).Kandydatkę proszę o reklamę, a jury przypominam o sprawiedliwej i bezstronnej ocenie naszych „missek”.
(Do reklamy przygotowano następujące przedmioty: mydełko, sznurówki, książkę „Jak przez miesiąc stać się milionerem”, zapałki, młotek, myszkę komputerową, elementarz szkolny, szczotkę do zamiatania)
(Po kandydatce nr 8 prezentuje się kandydatka nr 7, kandydatka nr 6, itd.)
E.: Dziękuję za interesujące pomysły. Hm, nie jestem pewna, ile z Was dostanie pracę w telewizji, ale aplauz publiczności może wróżyć niektórym szybką karierę. Proszę jury o ocenę występu kandydatek.
M.: Dziękujemy dziewczętom, prosimy o jeszcze jedno przejście na wybiegu. Zapraszamy na scenę chłopców).(Dziewczęta wychodzą)
Witamy panów w strojach sportowych. Proszę publiczność o brawa.
E.: Przebieg konkurencji dla chłopców jest taki jak dla pań. Proszę zatem kandydata z numerem 8 o wylosowanie koperty, w której będzie zawarta nazwa tajemniczego przedmiotu do zareklamowania. Publiczności możemy zdradzić, że zestaw możliwych artykułów jest nieco inny niż w przypadku dziewcząt.
(Ciąg dalszy tej konkurencji tak jak u dziewcząt.)
(Do reklamy przygotowano następujące przedmioty: skarpetki, puder, pastę do zębów, wiertarkę, obręcz hula-hop, tom encyklopedii, płytę CD z nagraniem Ireny Santor, zestaw plastikowych talerzy turystycznych)
M.: Myślę, że jury będzie miało trudny orzech do zgryzienia. Niektóre reklamy były niesamowite i – wiecie co- dużo ciekawsze niż w telewizji. Proszę o ocenę przez jury kandydata nr 8. (Jury przyznaje kolejno każdemu z kandydatów punkty)
E.: Ponieważ panowie tak świetnie poradzili sobie w reklamie, pociągniemy dalej ten wątek. Zanim jednak przejdziemy do następnego zadania pozwolimy sobie przedstawić naszych aktorów, którymi są : Zuzia i Wojtek. (wymienieni uczniowie prezentują się publiczności)
Każdy z kandydatów wylosuje teraz kopertę z opisem scenki, w której odegra główną rolę. Nie będzie to trudne zadanie wziąwszy pod uwagę to, co zaprezentowaliście nam chwilę wcześniej. Oczywiście ponownie liczymy na inteligencję, artyzm działań artystycznych i błyskotliwość odpowiedzi.
M.: Proszę o podejście Przemka z II A, kandydata z numerem 1. (Chłopiec losuje kopertę i podaje prowadzącym). Przemek wylosował scenkę ....... Poproszę naszych aktorów, Zuzię i Wojtka o pomoc w zainscenizowaniu dramatu pt. (Aktorzy, przygotowani wcześniej prowadza dialog z kandydatem na wybrany temat. Zestaw tematów – załącznik nr 3 „Scenki aktorskie”)
M.: Proszę jury o przyznanie punktów.
E.: Dziękujemy naszym kandydatom i zapraszamy dziewczęta. (Chłopcy wychodzą)
M.: Konkurencja dla dziewcząt jest taka sama jak dla chłopców, zatem nie będziemy ponownie przedstawiać zasad.
Jako pierwszą poproszę o podejście Anię z klasy II A.(Dziewczynka losuje kopertę i podaje prowadzącym).Ania ma za zadanie przedstawić następującą scenkę ....... Poproszę naszych aktorów, Zuzię i Wojtka o pomoc w inscenizacji dramatu pt. (Aktorzy, przygotowani wcześniej prowadza dialog z kandydatem na wybrany temat. Zestaw tematów – załącznik nr 3 „Scenki aktorskie”)
E.: Poproszę jury o punktację poszczególnych kandydatek. A teraz poproszę o wejście chłopców, już przebranych w stroje tzw. wieczorowe. (Chłopcy wchodzą)
M.: Przystępujemy do ostatniej konkurencji dzisiejszych wyborów. Teraz będziemy oceniać umiejętności taneczno-choreograficzne naszych kandydatów i kandydatek. Tym razem jest to konkurencja dla obydwu płci, a polega na zatańczeniu w parach utworu prezentowanego przez naszych DJ-ów.
E.: Pragniemy poinformować szanowne jury o sposobie przyznawania punktów za tę konkurencję. Prosimy zatem uwzględnić wysiłki i starania poszczególnych par i oceniać każdą parę całościowo a nie każdego uczestnika z osobna. Znacznie ułatwi nam to przeliczanie punktów.
M.: Prosimy zatem o muzykę. (W tym czasie uczestnicy dobierają się w pary. Muzyka jest krótka , maksymalnie 4-minutowa. Uczestnicy tańczą na wydzielonym parkiecie)
E.: Dziękujemy za interesujące i niewątpliwie oryginalne podejście do zadania. Jury poprosimy o przyznanie punktów dla pary nr 1 czyli Ani z II A i Krzyśka z II C. Punkty dla pary nr 2... (Wyczytuje kolejne pary, które prezentują się przed publicznością)
M.: A teraz przyszedł czas na całkowite podsumowanie naszej imprezy. Zanim usłyszymy wyniki obejrzyjmy jeszcze raz kandydatki i kandydatów, aby przekonać się ostatecznie co do naszych typów.(Kandydatki i kandydaci przechodzą pojedynczo po wybiegu wg określonego układu choreograficznego)
E.: Dziękujemy za prezentację. Proszę sekretarza jury o przedstawienie wyników wyborów na Walentynkową Miss i Mistera Gimnazjum. Przewodniczącego jury proszę o podejście i wręczanie szarf i nagród dla wyróżnionych.
Sekretarz (przedstawia wyniki)Drugą Vice Miss została: Ania z klasy II A (Jury dokonuje dekoracji) Pierwszą Vice Miss została Kasia z II B.
M.: I najważniejszy moment Walentynkową Miss Naszego Gimnazjum została Basia z II C. Prosimy jury o udekorowanie szarfą naszej nowej miss, a przede wszystkim o ukoronowanie tej najpiękniejszej. Publiczność prosimy o brawa. (Jury dokonuje dekoracji i zakłada koronę Miss)
E.: Teraz kolej na chłopców.
Sekretarz (przedstawia wyniki) Drugim Vice Misterem został Przemek z II A. (Jury dokonuje dekoracji) Pierwszym Vice Misterem został Kamil z II B.
M.: Widzę, że nastroje publiczności są bardzo gorące. Owszem, nie pomyliliście się. Walentynkowym Misterem Naszego Gimnazjum został Krzysiek z II C. Gratulujemy Ci i zapraszamy do dekoracji (Dekoracja wygląda podobnie jak u dziewcząt)
E.: Ogromne brawa dla zwycięskiej pary. Oczywiście 5 minut dla szkolnych fotoreporterów. My już żegnamy się serdecznie z Państwem dziękując przede wszystkim jury za wytrwałą, ale mamy nadzieję przyjemną pracę; kandydatom i kandydatkom za odwagę, a całej publiczności za doping i wspólną zabawę. Do zobaczenia na następnych wyborach. Wszystkich chętnych zapraszamy za rok.
ZAŁĄCZNIKI
Załącznik nr 1 „Pytania i odpowiedzi”
Pytania
1. Córka mojej matki, ale nie moja siostra. Kto to jest?
2. Szybki pociąg elektryczny jedzie w kierunku północnym z prędkością 150 km. Wiatr wieje w kierunku wschodnim z prędkością 30 km. W jakim kierunku wieje dym z komina pociągu?
3. Ewa kupiła 2 książki, które razem kosztowały 11 zł. Jedna kosztowała więcej o 10 zł niż druga. Jakie były ceny książek?
4. Czy wg prawa Kościoła Katolickiego mężczyzna może poślubić siostrę swojej wdowy?
5. Jeżeli koło ma 16 szprych, to ile jest przerw między szprychami?
6. Z samolotu wyskoczyło dwóch ludzi. Jeden miał spadochron, drugi nie. Kto był pierwszy na Ziemi?
7. Co jest cięższe, kilo żelaza, czy kilo pierza?
8. Na stole opaliły się trzy znicze, jeden zgasł. Ile zostało?
9. Co to za rzeka, która od tyłu daje nazwę ryby?
10. Jeśli umieścisz literę w literze, to wyjdzie ptak, co ma czarne pierze.
11. Miasto większe niż Warszawa, a część miasta to potrawa
12. Cegła waży kilo i pół cegły. Ile waży cegła?
13. Doszło do strasznej katastrofy lotniczej na granicy Polski z Rosją. Niemożliwe było zidentyfikowanie tych, którzy zginęli, więc w którym kraju zostaną pochowani ci, którzy przeżyli?
14. \Załóżmy, że Ty kupujesz bilety. Co jest tańsze- zabrać dwóch przyjaciół na jeden koncert, czy zabrać jednego przyjaciela na dwa koncerty?
15. Wodospad Angel jest najwyższym wodospadem na świecie. Zanim go odkryto, który wodospad był najwyższy na świecie?
16. Ile zwierząt z każdego gatunku zabrał Mojżesz do swojej Arki?
Odpowiedzi
1. Ja (TY)
2. W żadnym, to pociąg elektryczny.
3. 10,50 zł i 0,50 zł.
4. Nie, bo byłby nieżywy.
5. 16
6. Adam i Ewa.
7. Ważą tyle samo – 1 kilogram.
8. Trzy.
9. Nil.
10. Kawka.
11. Paryż.
12. 2 kilogramy.
13. Żywych się nie chowa.
14. Dwóch przyjaciół na jeden koncert.
15. Wodospad Angel.
16. Mojżesz nie miał Arki, to była Arka Noego.
Załącznik nr 2 ”Przysłowia”
1. Ziarnko do ziarnka...aż zbierze się miarka.
2. Nosił wilk razy kilka,... ponieśli i wilka.
3. Kwiecień plecień, ... co przeplata, trochę zimy trochę lata.
4. Jak Kuba Bogu ... tak Bóg Kubie.
5. Póty dzban wodę nosi... póki się ucho nie urwie.
6. Żeby kózka nie skakała,... toby nóżki nie złamała.
7. Czym skorupka za młodu nasiąknie,... tym na starość trąci
8. .Gdzie kucharek sześć, ...tam nie ma co jeść.
9. Gdzie dwóch się bije,.. tam trzeci korzysta.
10. Jeśli wejdziesz między wrony,...musisz krakać jak i one.
Załącznik nr 3 „Scenki aktorskie”
1. Jesteście w parku. Namów chłopaka, który Ci się podoba na wyjście do kina (najlepiej, aby on płacił)
2. Wsiadłeś do autobusu jadącego dokładnie w przeciwnym kierunku, niż ten, do którego zdążasz. Postaraj się namówić kierowcę do zatrzymania się miedzy przystankami, musisz wysiąść, bo masz bardzo ważna sprawę.
3. Zatrzymał Cię obcokrajowiec, który mówi chyba po węgiersku. Domyślasz się, że prosi o pomoc. Jak będziesz próbował go zrozumieć?
4. Widzisz staruszkę, która nie może przejść przez ulicę. Pomóż jej! (Ale staruszka wcale tej pomocy od Ciebie nie chce)
5. Namów nauczyciela języka polskiego na przełożenie klasówki.
6. Masz bardzo srogich rodziców. Dostałaś jedynkę. Powiedz im to tak, aby nie zdenerwowali się zbyt mocno.
7. Od kilku dni podoba Ci się chłopak. Niedawno dowiedziałaś się, że on mówi om Tobie dużo dobrych rzeczy, jednak jest nieśmiały. Postanawiasz do niego zagadać i umówić się na spotkanie.
8. Zaprosiłeś koleżankę na lody. Niestety, okazało się, że zabrakło Ci pieniędzy. Jak wybrniesz z sytuacji?
9. Kolega, za którym nie przepadasz nachalnie prosi Cię o spotkanie. Jak mu odmówisz?
10. Dowiadujesz się, że na Twój temat krążą nieprzyjemne plotki. Ich sprawcą jest koleżanka, z którą toczysz „wojnę”. Jak próbujesz załagodzić sytuację?
11. Dowiadujesz się, ze Twoja dziewczyna spotyka się z innym. Przypadkowo słyszysz datę i miejsce spotkania. Przychodzisz i widzisz ich razem. Jak reagujesz?
12. Pracujesz. Masz rodzinę. Uważasz, że zasługujesz na awans. Poproś swojego szefa o podwyżkę.
13. Jedziesz autobusem na gapę, zatrzymuje Cię kontroler. Spróbuj uniknąć mandatu.
14. Uważasz, że niesłusznie dostałeś na semestr 2. Niestety, nauczyciel nie chce Cię wysłuchać. Namów Go jednak i przekonaj do podwyższenia oceny.
15. Podoba Ci się dziewczyna, którą widujesz wychodząc z psem na spacer. Umów się z nią.
16. W sklepie, spacerując między półkami potrąciłeś szklany talerz (niestety od kompletu). Sprzedawczyni strasznie krzyczy, robi się zbiegowisko. Jak wytłumaczysz sprzedawczyni, która żąda od Ciebie zapłaty za stratę, że talerz stał bardzo blisko brzegu półki i potrąciłeś go niechcący?
[Agnieszka Dudkiewicz]