Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.
Literka.pl - Gry i zabawy z elementami korektywy dla klas I-III
Gry i zabawy z elementami korektywy dla klas I-III
Data dodania: 2006-10-24 07:34:41
Zabawy i gry ruchowe są bardzo lubianą przez dzieci formą zajęć ruchowych. Wynika to
z ich różnorodności, swobody działania, prostoty ruchów, możliwości wyboru rozwiązań i
sprawdzenia się z rówieśnikami. Zabawy i gry ruchowe są atrakcyjną formą ćwiczeń dla
wszystkich grup wiekowych. Zwłaszcza dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym
wieku szkolnym powinny one być podstawowym środkiem realizacji zadań wychowania
fizycznego. Także w profilaktyce i korekcji wad postawy zabawy i gry ruchowe mogą i
powinny zająć należne sobie, szczególne miejsce.
Zabawy i gry ruchowe są bardzo lubianą przez dzieci formą zajęć ruchowych. Wynika to
z ich różnorodności, swobody działania, prostoty ruchów, możliwości wyboru rozwiązań i
sprawdzenia się z rówieśnikami. Zabawy i gry ruchowe są atrakcyjną formą ćwiczeń dla
wszystkich grup wiekowych. Zwłaszcza dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym
wieku szkolnym powinny one być podstawowym środkiem realizacji zadań wychowania
fizycznego.
Także w profilaktyce i korekcji wad postawy zabawy i gry ruchowe mogą i powinny zająć
należne sobie, szczególne miejsce.
1
.„Berek”- świecznik
Kształcenie nawyku„trzymania” prawidłowej postawy oraz ćwiczenie mm stóp.
Wybrane dziecko jest berkiem, pozostałe biegają po sali. Berek nie może dotknąć
dziecka, które zatrzyma się i przyjmie postawę skorygowaną„świecznik” oraz podwinie
do podłogi palce i obciąży zewnętrzne krawędzie stóp.
2.
„Słońce świeci-deszcz pada”.
Kształcenie nawyku„trzymania” prawidłowej postawy oraz ćwiczenie mm stóp.
Na hasło„słońce świeci”- dzieci swobodnie biegają i wesoło podskakują.
Na hasło„deszcz pada”- dzieci podbiegają do ściany i mocno przylegają do niej
pośladkami, piętami, plecami i głową.
Ręce wzdłuż tułowia. Stopy lekko obciążają zewnętrzne krawędzie.
3.
„Murarz i cegły”
Kształcenie nawyku„trzymania” prawidłowej postawy oraz ćwiczenie mm stóp.
Wybrane dziecko jest murarzem.„Murarz” porusza się tylko wzdłuż linii narysowanej w
poprzek sali.
Dzieci (cegły) staja pod jedną ze ścian.
Na hasło nauczyciela dzieci starają się przebiec w przeciwny koniec sali tak aby nie
zostać dotkniętym przez„murarza”. Dzieci dotknięte siadają na linii w siadzie skrzyżnym,
z plecami wyprostowanymi i rękoma opartymi na kolanach, tworzą„mur”, a‘murarz”
kontroluje czy jego mur jest prosty.
4.
„Dzień-noc”.
Ćwiczenia mm grzbietu, obręczy barkowej oraz rozciągające mm klatki piersiowej.
Nauczyciel dzieli dzieci na 2 zespoły (noc i dzień) stojące w dwóch przeciwnych końcach
sali. Na hasło nauczyciela„noc” przemieszcza się na miejsce„dnia” i odwrotnie. Zespół,
który pierwszy to zrobi i przyjmuje dowolną pozycję skorygowaną otrzymuje punkt.
Dzieci mogą przemieszczać się:
— biegnąc,
— skacząc jak„żabki”
— idąc jak„pająki”,
— jadąc w siadzie klęcznym na kocykach,
jadąc w leżeniu przodem na kocykach.
5.
„Pająk i muchy”
Ćwiczenie mm grzbietu i obręczy barkowej.
Jedno dziecko porusza się jak pająk. Pozostałe dzieci jeżdżą w siadzie klęcznym na
kocykach.
‘Pająk” łapie„muchy”- dotyka dzieci ręką. Złapana„mucha” siada w siadzie klęcznym i
ręce trzyma w pozycji„świecznika”, zob.poz.1
6
.„Ogonki”.
Ćwiczenie mm grzbietu i obręczy barkowej.
Dzieci wkładają szarfy za gumki od spodenek, w siadzie klęcznym jeżdżą na kocykach.
Na sygnał nauczyciela dzieci podjeżdżają do współćwiczących i zabierają szarfy
czyli„ogonki”. Ten kto zabierze najwięcej ogonków- wygrywa.
7.
„Marmurki”.
Ćwiczenie mm grzbietu i obręczy barkowej.
Jedno dziecko stoi w jednym końcu sali, pozostałe dzieci w siadzie klęcznym na kocykach
w drugim. Dziecko odwrócone do ściany mówi:„Raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy”.
W tym czasie dzieci na kocykach podjeżdżają do mówiącego. Gdy dziecko skończy
mówić i odwróci się do pozostałych, dzieci muszą zatrzymać się w bezruchu i
wyprostować plecy, ręce trzymają jak„świecznik”, zob.poz.1. Dziecko z pozycją wadliwą
musi wrócić na początek sali. Kto pierwszy dojedzie do mówiącego, zamienia się z nim
miejscami i zabawa zaczyna się od początku.
8.
„Stary niedźwiedź mocno śpi”.
Ćwiczenia wzmacniające mm grzbietu i obręczy barkowej.
W wersji korekcyjnej popularnej zabawy„Stary niedźwiedź mocno śpi” dzieci zamiast
maszerowania jeżdżą w siadzie klęcznym na kocykach.„Niedźwiedź” w środku koła
przyjmuje pozycję„ukłonu japońskiego”.
9
.„Bezradne żuczki”.
Ćwiczenia przeciwko bocznemu skrzywieniu kręgosłupa oraz ćwiczenia mm brzucha.
Dzieci chodzą czworakując jak żuczki.
Na hasło„bezradne żuczki” dzieci przewracają się na plecy i wymachują nogami i
rękoma. Głowa jest lekko uniesiona.
Opracowała: Elżbieta Walczewska
Literka.pl - Gry i zabawy z elementami korektywy dla klas I-III Literka.pl - Gry i zabawy z
elementami korektywy dla klas I-III
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl hannaeva.xlx.pl
Gry i zabawy z elementami korektywy dla klas I-III
Data dodania: 2006-10-24 07:34:41
Zabawy i gry ruchowe są bardzo lubianą przez dzieci formą zajęć ruchowych. Wynika to
z ich różnorodności, swobody działania, prostoty ruchów, możliwości wyboru rozwiązań i
sprawdzenia się z rówieśnikami. Zabawy i gry ruchowe są atrakcyjną formą ćwiczeń dla
wszystkich grup wiekowych. Zwłaszcza dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym
wieku szkolnym powinny one być podstawowym środkiem realizacji zadań wychowania
fizycznego. Także w profilaktyce i korekcji wad postawy zabawy i gry ruchowe mogą i
powinny zająć należne sobie, szczególne miejsce.
Zabawy i gry ruchowe są bardzo lubianą przez dzieci formą zajęć ruchowych. Wynika to
z ich różnorodności, swobody działania, prostoty ruchów, możliwości wyboru rozwiązań i
sprawdzenia się z rówieśnikami. Zabawy i gry ruchowe są atrakcyjną formą ćwiczeń dla
wszystkich grup wiekowych. Zwłaszcza dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym
wieku szkolnym powinny one być podstawowym środkiem realizacji zadań wychowania
fizycznego.
Także w profilaktyce i korekcji wad postawy zabawy i gry ruchowe mogą i powinny zająć
należne sobie, szczególne miejsce.
1
.„Berek”- świecznik
Kształcenie nawyku„trzymania” prawidłowej postawy oraz ćwiczenie mm stóp.
Wybrane dziecko jest berkiem, pozostałe biegają po sali. Berek nie może dotknąć
dziecka, które zatrzyma się i przyjmie postawę skorygowaną„świecznik” oraz podwinie
do podłogi palce i obciąży zewnętrzne krawędzie stóp.
2.
„Słońce świeci-deszcz pada”.
Kształcenie nawyku„trzymania” prawidłowej postawy oraz ćwiczenie mm stóp.
Na hasło„słońce świeci”- dzieci swobodnie biegają i wesoło podskakują.
Na hasło„deszcz pada”- dzieci podbiegają do ściany i mocno przylegają do niej
pośladkami, piętami, plecami i głową.
Ręce wzdłuż tułowia. Stopy lekko obciążają zewnętrzne krawędzie.
3.
„Murarz i cegły”
Kształcenie nawyku„trzymania” prawidłowej postawy oraz ćwiczenie mm stóp.
Wybrane dziecko jest murarzem.„Murarz” porusza się tylko wzdłuż linii narysowanej w
poprzek sali.
Dzieci (cegły) staja pod jedną ze ścian.
Na hasło nauczyciela dzieci starają się przebiec w przeciwny koniec sali tak aby nie
zostać dotkniętym przez„murarza”. Dzieci dotknięte siadają na linii w siadzie skrzyżnym,
z plecami wyprostowanymi i rękoma opartymi na kolanach, tworzą„mur”, a‘murarz”
kontroluje czy jego mur jest prosty.
4.
„Dzień-noc”.
Ćwiczenia mm grzbietu, obręczy barkowej oraz rozciągające mm klatki piersiowej.
Nauczyciel dzieli dzieci na 2 zespoły (noc i dzień) stojące w dwóch przeciwnych końcach
sali. Na hasło nauczyciela„noc” przemieszcza się na miejsce„dnia” i odwrotnie. Zespół,
który pierwszy to zrobi i przyjmuje dowolną pozycję skorygowaną otrzymuje punkt.
Dzieci mogą przemieszczać się:
— biegnąc,
— skacząc jak„żabki”
— idąc jak„pająki”,
— jadąc w siadzie klęcznym na kocykach,
jadąc w leżeniu przodem na kocykach.
5.
„Pająk i muchy”
Ćwiczenie mm grzbietu i obręczy barkowej.
Jedno dziecko porusza się jak pająk. Pozostałe dzieci jeżdżą w siadzie klęcznym na
kocykach.
‘Pająk” łapie„muchy”- dotyka dzieci ręką. Złapana„mucha” siada w siadzie klęcznym i
ręce trzyma w pozycji„świecznika”, zob.poz.1
6
.„Ogonki”.
Ćwiczenie mm grzbietu i obręczy barkowej.
Dzieci wkładają szarfy za gumki od spodenek, w siadzie klęcznym jeżdżą na kocykach.
Na sygnał nauczyciela dzieci podjeżdżają do współćwiczących i zabierają szarfy
czyli„ogonki”. Ten kto zabierze najwięcej ogonków- wygrywa.
7.
„Marmurki”.
Ćwiczenie mm grzbietu i obręczy barkowej.
Jedno dziecko stoi w jednym końcu sali, pozostałe dzieci w siadzie klęcznym na kocykach
w drugim. Dziecko odwrócone do ściany mówi:„Raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy”.
W tym czasie dzieci na kocykach podjeżdżają do mówiącego. Gdy dziecko skończy
mówić i odwróci się do pozostałych, dzieci muszą zatrzymać się w bezruchu i
wyprostować plecy, ręce trzymają jak„świecznik”, zob.poz.1. Dziecko z pozycją wadliwą
musi wrócić na początek sali. Kto pierwszy dojedzie do mówiącego, zamienia się z nim
miejscami i zabawa zaczyna się od początku.
8.
„Stary niedźwiedź mocno śpi”.
Ćwiczenia wzmacniające mm grzbietu i obręczy barkowej.
W wersji korekcyjnej popularnej zabawy„Stary niedźwiedź mocno śpi” dzieci zamiast
maszerowania jeżdżą w siadzie klęcznym na kocykach.„Niedźwiedź” w środku koła
przyjmuje pozycję„ukłonu japońskiego”.
9
.„Bezradne żuczki”.
Ćwiczenia przeciwko bocznemu skrzywieniu kręgosłupa oraz ćwiczenia mm brzucha.
Dzieci chodzą czworakując jak żuczki.
Na hasło„bezradne żuczki” dzieci przewracają się na plecy i wymachują nogami i
rękoma. Głowa jest lekko uniesiona.
Opracowała: Elżbieta Walczewska
Literka.pl - Gry i zabawy z elementami korektywy dla klas I-III Literka.pl - Gry i zabawy z
elementami korektywy dla klas I-III