Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.

KONSPEKT LEKCJI: 17

 

DATA: 02.10.2007r.

 

DYSCYPLINA: SIATKÓWKA

 

TEMAT: Doskonalenie odbić sposobem górnym i dolnym oraz zagrywki .

 

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

 

Ilość uczestników: 15

 

Klasa/ Płeć: IIB /M

 

Czas trwania zajęć: 45 min.

 

Przybory:  piłki do siatkówki

 

 

 

CELE GŁÓWNE LEKCJI :

 

 

1.Umiejętności: uczeń potrafi wykonać odbicie sposobem górnym i dolnym

 

2.Wiadomości. : uczeń zna przepisy gry w siatkówkę

 

3.Sprawność motoryczna. : koordynacja, siła mm. RR

 

4.Akcent wychowawczy: zdyscyplinowanie, współpraca w parach

 

 

 

Imię i nazwisko prowadzącego: Łukasz Biliński

 

 

 

 

 

 

 

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Dozow.

Uwagi organizacyjno-metodyczne

1.Część organizacyjna

1.Zbiórka

2.Powitanie

3.Sprawdzenie liczby ćwiczących.

2 min.

- w dwuszeregu wzdłuż linii bocznej

- nie ćwiczący siadają na ławce

- kontrola obuwia i ubioru

2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji

1.Podanie tematu.

2.Motywacja do aktywnego udziału w lekcji.

1 min.

 

3.Rozgrzewka, psychomotoryka i profilaktyka

Zabawa ożywiająca „Berek liniowy”-  jeden ćwiczący jest berkiem .Zabawa odbywa się po wszystkich liniach boiska .Ćwiczący uciekają przed berkiem po liniach , gdy ktoś zostanie złapany zmienia się z berkiem.

1.Ćwiczenia kształtujące z piłką, ćwiczący ustawieni szeregu na linii bocznej boiska i wykonują:

- kozłowanie piłki PR na drugą stronę

- j.w. powrót kozłując piłkę LR

- toczenie piłki PR na drugą stronę

- j.w. tylko powrót tocząc piłkę LR

- podrzut piłki oburącz w górę i krążenia oburącz RR w przód, następnie chwyt piłki

- j.w. z tym, że powrót krążenia RR w tył

- podrzut piłki oburącz w górę i chwyt piłki w przysiadzie nad głową na drugą stronę

- j.w. powrót, podrzut piłki oburącz w górę wykonujemy klaśnięcia rękami i chwyt piłki

- j.w. podrzut piłki oburącz w górę, następnie obrót o 360 °i chwyt piłki

2. Ćwiczący ustawieni w rozsypce, każdy z piłką i wykonują następujące ćwiczenia:

- krążenia piłką wokół kolan, bioder

- w pozycji stojącej skłony T w przód z piłką trzymaną w rękach

- w leżeniu tyłem piłka znajduje się między NN( kostkami ) wykonujemy leżenie przewrotne przekazując piłkę z NN do RR

- w leżeniu przodem piłka trzymana w RR na sygnał nauczyciela wykonujemy jednoczesny wznos RR i NN w górę

- 10 podskoków przez piłkę, która znajduje się na podłożu. Podskoki wykonujemy z boku piłki z jednej strony na drugą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15 min.

 

Ćwiczący poruszają się po liniach. Można wybrać kilku berków.

 

-jedna piłka na osobę

 

 

 

 

 

Ćwiczenie to wykonujemy  w truchcie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności

Pokaz i objaśnienie techniki wykonania odbicia piłki sposobem dolnym

1.Nauka odbicia piłki sposobem dolnym:

a) ćwiczący ustawieni w rozsypce, wykonują bieg w różnym kierunku, na sygnał prowadzącego wykonują zatrzymanie w prawidłowej postawie do odbicia sp.dolnym.

b) ćwiczący zabierają piłkę. Każdy z ćwiczących układa piłkę na przedramionach tak jak do odbicia sposobem dolnym, wykonuje poruszanie się z piłką na przedramionach, stara się utrzymać piłkę jak najdłużej

c) Z własnego podrzutu ( na wysokość 1m) staramy się z amortyzować piłkę na przedramionach w prawidłowej postawie jak do odbicia sposobem dolnym.

2. Ustawienie w parach:

a) twarzą do siebie w odległości 4m. Jeden z partnerów w klęku na jednym kolanie amortyzuje na przedramionach piłkę rzuconą przez współćwiczącego i oddaje z powrotem piłkę do osoby od której otrzymał podanie.

b) j.w. z tym, że ćwiczący ustawieni są tyłem do siebie. Jeden z ćwiczących trzyma piłkę i wykonuje podrzut piłki w przód (w górę ), dopiero gdy piłka odbije się po koźle drugi partner wybiega do piłki i amortyzuje ją na przedramionach.

3.Doskonalenie odbić sposobem górnym:

a) ustawienie ćwiczących w parach ( w odległości około 6m od siebie) i wykonują następujące ćwiczenia:

- odbicie raz piłki nad sobą i odegranie sposobem górnym oburącz do partnera, poczym partner wykonuje to samo

- podanie piłki sposobem górnym oburącz do partnera, następnie przysiad, poczym partner wykonuje to samo

-podanie piłki sposobem górnym oburącz do partnera, następnie obrót o 360 °

- ustawienie w parach( w odległości około 2m od siebie) jedna z osób wykonuje odbicia sposobem górnym oburącz, a druga pokazuje ilość palców w ręce, ta osoba, która odbija piłkę ma mówić ile widzi palców u osoby pokazującej

- bezpośrednie podania sposobem górnym oburącz do partnera

- j.w. z tym, że wykonujmy bezpośrednie podania w wyskoku do partnera

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 min.

 

 

Ćwiczący wykonują te ćwiczenie bez piłek

 

Każdy posiada piłkę

 

 

-w miarę upływu czasu zwiększamy własny podrzut.

 

 

 

 

Po pewnym czasie następuje zmiana ról w parze.

 

 

 

Te ćwiczenia można również  wykonywać przez siatkę.

 

 

 

Po pewnym czasie następuje zmiana ról w parze.

5.Uspokojenie organizmu

1. „Minutka”- uczniowie leżą na parkiecie i odliczają czas 60 sekund po czym wstają.

1 min.

Ustawienie w rozsypce, rozpoczęcie

zabawy na sygnał nauczyciela

6.Część organizacyjno-porządkowa

1.Zbiórka i sprawdzenie stanu liczebnego.

2.Omówienie lekcji, zwrócenie uwagi na błędy.

3.Pochwała uczniów najlepiej wykonujących ćwiczenie.

2 min.

- w szeregu na linii bocznej boiska

7.Nast. do samodzielnej pracy

1. Zachęcenie uczniów do samodzielnych ćwiczeń w czasie wolnym.

1 min.

 

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hannaeva.xlx.pl