Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.
//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}REDUKTORY PRĘDKOŚCIOBROTOWEJREDUKTORY PRĘDKOŚCI OBROTOWEJCel stosowaniaP=ηm⋅pi⋅i⋅n⋅VS12⋅104kWZnamionowe prędkości OWK: 2000÷3000 obr/min (5000 obr/min).Optymalne prędkości obrotowe typowychśmigiełlotniczych: 800÷1500 obr/min.PrzełoŜenia reduktorów:nśmir==0,35÷0,75nREDUKTORY PRĘDKOŚCI OBROTOWEJCel stosowaniaReduktoryśmigłowcowesą zwykle zespołem kilku przekładni i zapewniającałkowite przełoŜenie w granicach:4⋅msɺ−capj=π⋅D2msɺ−caD=2π⋅pj12÷15 kg/m26÷13 mmś-ca= 600÷6000 kgMaw< (0,45÷0,65)Prędkości obrotowe WNśmigłowcówsą stosunkowo małe i mieszczą się wprzedziale 200÷300 obr/minREDUKTORY PRĘDKOŚCI OBROTOWEJDobór przełoŜeniaDobranie optymalnego przełoŜenia reduktoraśmigłowegowymaga analizycharakterystykiśmigłaprzewidywanego do zastosowania.MoŜna je wyznaczyć po przyjęciuśrednicy śmigłaoraz uwzględnieniuprzeznaczenia i związanych z nim charakterystyk lotnych samolotu.Punktem wyjścia jest tzw. trójkąt prędkości związanych z opływem końcówkiłopatyśmigła:wvuw=v−u⇒u=w2−v2u=ϖśm⋅Rśm=→→→π30nśmDśmπ⋅ir⋅Dśm⋅n⋅Rśm=⋅ir⋅n⋅=30260πir=Maw< (0,95÷1,05)60 (a⋅Maw)2−v2π⋅n⋅DśmREDUKTORY PRĘDKOŚCI OBROTOWEJWymaganiaReduktory prędkości obrotowej LST, z racji złoŜonej konstrukcji i przenoszeniadość duŜych momentów obrotowych, powinny spełniać następujące podstawowewymagania:••••mała masaniewielkie gabarytyduŜa sprawność mechanicznaniezawodność działania (w okresie określonym resursem silnika)[kg]mr=(0,07÷0,14)⋅PɺQr=(1−ηm)⋅3600⋅P[kJ/h]ηm= 0,98÷0,99zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl hannaeva.xlx.pl