Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.
SCENARIUSZ ZAJEĆ
dn. 15.05.2013
Temat: Mieszkańcy morskiej głębi.
Cele:
Dziecko:
- potrafi bez odrywania ręki namalować kontury obrazka;
-potrafi rozróżnić i nazwać odgłosy przyrody
-pamięta teksty i melodie piosenek z projektu „Żaba”
- umie przy małych wskazówkach znaleźć ukrytą rzecz;
-potrafi malować i zna zasady malowania na blejtramach;
-potrafi według wydanej wcześniej komendy zareagować na sygnał dźwiękowy.
Metody pracy: ćwiczeń, odtwarzania, obserwacji, zadań stawianych dziecku.
Formy pracy: praca zbiorowa
Pomoce : obrazki zwierząt, kartki A4, ołówki, kalkę techniczną, płyta cd z muzyką, mała pluszowa żabka, blejtramy, farby, małe stojaki na blejtramy, hula-hop- 7 sztuk.
Przebieg zajęć:
1. „Dziwne stwor”. Dzieci otrzymują obrazki zwierząt morskich, których kontury są wyraźnie pogrubione, kalkę techniczną oraz czystą kartkę. Zadaniem dzieci jest przekalkowywanie obrazka bez odrywania ręki.
2. Prowadząca odtwarza z płyty cd odgłosy przyrody. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie co to za odgłosy.
3. „Dzień niezapominajki”- przypomnienie i powtórzenie wszystkich piosenek nauczonych podczas projektu „Żaba”
4. Tropienie „Żaby” w ogrodzie- w ogrodzie została schowana pluszowa mała żabka. Zadaniem dzieci jest znalezienie żabki w jak najkrótszym czasie. W przypadku znalezienie żabki, każde dziecko otrzymuje mały słodki upominek (cukierka).
5. „Plener malarski”- dzieci siadają do blejtramów ustawionych przed stawikiem w ogródku przedszkolnym. Zadaniem dzieci jest namalowanie stawu i przyrody wokół niego. Dzieci poznają zasady malowania na blejtramach.
6. Bajka I. Kwintowa „ O dzielnym Janku”. Rozmowa na temat Janka i jego postawy.
7. Zabawa ruchowa „Żabki do stawu”. Zadaniem dzieci na sygnał prowadzącej wskoczyć do wyznaczonego koła (kół) jak żabki do stawu.