Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.

SCENARIUSZ ZAJEĆ

dn. 15.05.2013

 

 

Temat: Mieszkańcy morskiej głębi.

 

Cele:

Dziecko:

- potrafi bez odrywania ręki namalować kontury obrazka;

-potrafi rozróżnić i nazwać odgłosy przyrody

-pamięta teksty i melodie piosenek z projektu „Żaba”

- umie przy małych wskazówkach znaleźć ukrytą rzecz;

-potrafi malować i zna zasady malowania na blejtramach;

-potrafi według wydanej wcześniej komendy zareagować na sygnał dźwiękowy.

 

Metody pracy: ćwiczeń, odtwarzania,  obserwacji, zadań stawianych dziecku.

Formy pracy: praca zbiorowa

 

Pomoce : obrazki zwierząt, kartki A4, ołówki, kalkę techniczną, płyta cd z muzyką, mała pluszowa żabka, blejtramy, farby, małe stojaki na blejtramy, hula-hop- 7 sztuk.

Przebieg zajęć:

1.     „Dziwne stwor”. Dzieci otrzymują obrazki zwierząt morskich, których kontury są wyraźnie pogrubione, kalkę techniczną oraz czystą kartkę. Zadaniem dzieci jest przekalkowywanie obrazka bez odrywania ręki.

2.     Prowadząca odtwarza z płyty cd odgłosy przyrody. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie co to za odgłosy.

3.     „Dzień niezapominajki”- przypomnienie i powtórzenie wszystkich piosenek nauczonych podczas projektu „Żaba”

4.     Tropienie  „Żaby” w ogrodzie- w ogrodzie została schowana pluszowa mała żabka. Zadaniem dzieci jest znalezienie żabki w jak najkrótszym czasie. W przypadku znalezienie żabki, każde dziecko otrzymuje mały słodki upominek (cukierka).

5.     „Plener malarski”- dzieci siadają do blejtramów ustawionych przed stawikiem w ogródku przedszkolnym. Zadaniem dzieci jest namalowanie stawu i przyrody  wokół niego. Dzieci poznają zasady malowania na blejtramach.

6.     Bajka I. Kwintowa „ O dzielnym Janku”. Rozmowa na temat Janka i jego postawy.

7.     Zabawa ruchowa „Żabki do stawu”. Zadaniem dzieci na sygnał prowadzącej wskoczyć do wyznaczonego koła (kół) jak żabki do stawu.

 

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hannaeva.xlx.pl