Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.

…......................................

      (pieczątka szkoły)

 

 

INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA

DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ

 

 

Imię i nazwisko dziecka –

 

Rok szkolny – 2010/2011

 

Forma wychowania przedszkolnego – oddział przedszkolny w szkole podstawowej
 

Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

 

I.       Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:

 

1.      Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej :

a)     mocne strony dziecka – Stosuje się do norm społecznych, uczy się współpracy z dziećmi i pracy w grupach. Chętnie bierze udział w grupowych zajęciach i zabawach. Ma dobre relacje z dorosłymi. Zwraca się o pomoc, gdy nie potrafi sobie sam poradzić. Dziecko jest raczej pogodne, próbuje pokonywać trudności.

b)     zauważone trudności – Trudno mu się rozstać z mamą. Ma trudności z zorganizowaniem sobie czasu wolnego w szkole. Często siedzi z boku, izoluje się od dzieci w czasie zabaw dowolnych. Dzieci niechętnie bawią się z chłopcem, z powodu częstego skarżenia na nich. Zawsze chce być, siedzieć obok nauczyciela.

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Zachęcano do zabaw z innymi dziećmi. Rozmowy indywidualne z dzieckiem oraz grupowe z klasą.

d)     wskazówki dla rodziców – W celu łatwiejszego nawiązywania kontaktów z dziećmi warto zapraszać znajome dzieci do domu i organizować wspólne zabawy na świeżym powietrzu.

 

2.      Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki pisania i czytania:

a)     mocne strony dziecka – Prawidłowo przelicza liczmany, dodaje i odejmuje w granicach 10 na konkretach. Rozumie i potrafi wskazać: tyle samo liczmanów, więcej lub mniej. Zna liczebniki porządkowe oraz figury geometryczne. Potrafi dokonywać prostej klasyfikacji elementów. Umie zdanie podzielić na kilka wyrazów oraz prawidłowo dzieli wyrazy
na sylaby i głoski. Potrafi z podanych sylab złożyć wyraz. Prawidłowo rozpoznaje litery drukowane. Czyta wyrazy. Wypowiada się pełnymi zdaniami. Zna teksty piosenek na pamięć, ale rzadko śpiewa.

b)     zauważone trudności – Czasami popełnia błędy przy odwzorowywaniu liter i cyfr.

a)     podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Prowadzono dodatkowe ćwiczenia i zabawy z rozpoznawaniem i odwzorowywaniem liter, cyfr

c)      wskazówki dla rodziców – Zabawy z rozpoznawaniem i rozróżnianiem liter, cyfr.

 

3.      Umiejętności motorycznej i koordynacji wzrokowo - ruchowej:

b)     mocne strony dziecka – Rysowane szlaczki, wzory literopodobne coraz częściej mieszczą się w liniaturze. Stara się zachować kształt figur geometrycznych. Lubi zabawy z plasteliną, orgiami. Trzyma prawidłowo ołówek.

c)      zauważone trudności – Nie zawsze prawidłowo łapie i rzuca piłką. Ruchy nie są skoordynowane. Rysunki są ubogie w szczegóły i kolory, bez zachowanych proporcji. Nie zawsze rozmieszcza elementy na całej powierzchni kartki. Mocny nacisk ołówka, kredek na kartkę.

d)     podjęte lub potrzebne działania  wspierające potrzeby dziecka – Zachęcano dziecko budowania z klocków różnego typu, do wylepiania z plasteliny, do wycinania, kolorowania małych powierzchni itd. Zalecono dodatkowe ćwiczenia manualne w domu pod opieką rodzica, które przyniosły widoczne efekty. Zwracano uwagę na dokładność i staranność wykonywania prac.

e)      wskazówki dla rodziców – Dziecko powinno być chwalone za wysiłek oraz staranność wykonania pracy. Dalsza praca w domu nad poprawą motoryki ręki (szlaczki, rysowane po śladzie, kolorowanie, wycinanie itd.). Zwracać uwagę na brakujące szczegóły w pracach plastycznych dziecka (np. brak stóp, brwi).

 

4.      Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:

a)   mocne strony dziecka – Dziecko samodzielne przy czynnościach higienicznych. Pamięta  o potrzebie mycia rąk. Rozbiera i ubiera się sam.

b)   zauważone trudności – brak

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak

d)     wskazówki dla rodziców – brak

 

II.  Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania

d)     opis – Dziecko ma niezaspokojoną potrzebę bezpieczeństwa – źle znosi rozstania z bliskimi, stale szuka bliskości z nauczycielem. Ma potrzebę dominowania i pouczania dzieci. Ma duży zasób słów, jest aktywny na zajęciach. Lubi grać w warcaby, gry planszowe.

a)   podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu – Zachęcano dziecko do opowiadania o swoich zainteresowaniach w czasie dowolnych zajęć i zabaw.

b)  wskazówki dla rodziców – W wolnych chwilach wspólnie rozwiązywać krzyżówki, rebusy, labirynty itd., zachęcać do czytania literatury dziecięcej.

 

III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:

Chłopiec cichy, spokojny, wrażliwy. Bardzo chętnie pomaga nauczycielowi, lubi być dyżurnym. Nadwrażliwy słuchowo.

 

 

 

….......................................                                                    …………………………

    ( data i podpis nauczyciela )                                             ( pieczęć i podpis dyrektora )

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hannaeva.xlx.pl