Zgryźliwość kojarzy mi się z radością, która źle skończyła.

15.
Cz
owiek w poszukiwaniu sensu
owiek w poszukiwaniu sensu
Cz
 1.1. Problem sensu ludzkiego ż
ycia
ycia
teraź
niejszo
dy cz
owiek prze
niejszoś
ci
owiek przeż
ywa swoje istnienie w
ci –

tu i teraz
tu i teraz”
ywa swoje istnienie w
sposó
b tego prze
b tego przeż
ywania uzale
i doś
wiadcze
wiadczeń
minionych (
ywania uzależ
niony jest od
minionych (
przesz
niony jest od
przeszoś
ci
ci
) oraz
) oraz
od celó
w, warto
w, wartoś
ci, d
ci, d
ą
ążeń(
przysz
przyszoś
ci
ci
)
przeż
ywanie tera
ywanie teraź
niejszo
ci okreś
laj
lają
sens ludzkiego
niejszoś
ci
sens ludzkiego ż
ycia
ci ż
ycia jak i wizja
ycia jak i wizja
ycia
poszukiwanie i odkrywanie sensu ż
ycia jest
ci
ycia jest
1.1. Problem sensu ludzkiego

ka
każ
dy cz
tera

spos
przeżyć
i do
prze
od cel

prze
przyszoś
ci okre
przysz

poszukiwanie i odkrywanie sensu
przejawem ludzkiej racjonalnoś
ci
przejawem ludzkiej racjonalno
 1.2. Problem sensu ludzkiego ż
ycia
ycia
psychologia i filozofia egzystencjalizmu

nie wskazywa
ycia postawi
a ju
a już
wyra
wyraź
nie
nie
nie wskazywał
y one wyra
y one wyraź
nie na rozwi
nie na rozwią
zania dylematu
zania dylematu
sensu i bezsensu
nie wypracował
y teorii leczenia, pomocy ludziom,
rzy sens ż
ycia utracili
ycia utracili
y teorii leczenia, pomocy ludziom,
logoterapia

tworzy zarysy i podstawy filozofii sensu
filozofia sensu staje się
podstaw
podstawą
logoterapii
logoterapii
pró
ba po
ba poą
czenia psychologii z filozofi
czenia psychologii z filozofią
1.2. Problem sensu ludzkiego

problem sensu
problem sensu ż
ycia postawi
psychologia i filozofia egzystencjalizmu

nie wypracowa
któ
rzy sens
kt
analiza egzystencjalna i
logoterapia

analiza egzystencjalna i
tworzy zarysy i podstawy filozofii sensu

filozofia sensu staje si

pr
 1.3. Problem sensu ludzkiego ż
ycia
ycia
Viktor Emil
Frankl
Frankl
(1905
(1905-
1997)
1997)
wiedeń
ski lekarz
ski lekarz –
neurolog, psychiatra, filozof
neurolog, psychiatra, filozof
twó
rca filozofii sensu i
rca filozofii sensu i
logoterapii
logoterapii
uczeń
Karla Adlera i Zygmunta Freuda
Karla Adlera i Zygmunta Freuda
1.3. Problem sensu ludzkiego

Viktor Emil

wiede

tw

ucze
 owieka
w analizie egzystencjalnej
2.1. Obraz cz
owieka
1.
Przedmiotem analiz filozofii sensu
Przedmiotem analiz filozofii sensu
jest konkretny cz
ym bogactwem w
asnej egzystencji
asnej egzystencji
jest konkretny czł
owiek z
owiek z

cz
czł
owiek nie mo
owiek nie moż
e by
e być
rozpatrywany
rozpatrywany
w spos
w sposó
b abstrakcyjny
b abstrakcyjny

jego istnienie rozgrywa si
jego istnienie rozgrywa się
tu i teraz w
(tu oto byt ludzki)
tu i teraz w ś
wiecie
wiecie
(konkretnie),
(konkretnie),

cz
zredukowany
, tzn. sprowadzony do kategorii tylko biologicznych,
owiek nie moż
e by
, tzn. sprowadzony do kategorii tylko biologicznych,
e byćró
wnie
wnież
rozpatrywany
rozpatrywany
w spos
w sposób
zredukowany
fizyko-
chemicznych lub spo
chemicznych lub spo
ecznych
ecznych

twierdzenie,
jest
niedopuszczalnym redukcjonizmem
niedopuszczalnym redukcjonizmem
e cz
owiek to jest nic innego jak tylko (
owiek to jest nic innego jak tylko (
nothing
nothing
but
but
)
jest

redukcjonizm prowadzi do
redukcjonizm prowadzi do
nihilizmu
nihilizmu
2.1. Obraz cz
w analizie egzystencjalnej
1.
cał
ym bogactwem w
ca
dasein
(tu oto byt ludzki)
dasein
czł
owiek nie mo
fizyko
twierdzenie, ż
e cz
 
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hannaeva.xlx.pl